Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Příběh kapky zajděte do muzea

Jihlava – Příběh kapky začíná dnes v jihlavském Muzeu Vysočiny. Příchozí si prohlédnou unikátní výstavu, která má přiblížit život a vědeckou práci nositele Nobelovy ceny za chemii Jaroslava Heyrovského. Expozice potrvá do 25. září.

21.7.2011
SDÍLEJ:

Nobelova cena: přední strana medaile.Foto: archiv

Akademik Jaroslav Heyrovský (1890 – 1967) byl významným českým chemikem. Pražský rodák začal v roce 1909 studovat chemii, fyziku a matematiku na Karlově univerzitě. Posléze vzhledem ke svému zájmu o interdisciplinární obor fyzikální chemie odešel do Londýna na University College. Kromě úspěšného studia se zde setkal s význačnými osobnostmi, jednou z nich byl například Sir William Ramsay. Studium zakončil roku 1913, už tehdy bylo jasné, že jeho největším zájmem je elektrochemie.

Heyrovského vědecká kariéra odstartovala na pražské Karlově univerzitě, kde se brzy stal profesorem fyzikální chemie. Vědcovým hlavním tématem byla polarografie, za kterou dokonce v roce 1959 získal Nobelovu cenu za chemii.

Po své smrti byl Jaroslav Heyrovský pohřben na pražském vyšehradském hřitově. Jako památka po něm byla v roce 1982 pojmenovaná planetka – 3069 Heyrovský.

ZUZANA KUDRNOVÁ

21.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tentokrát však budou hráči Bystřice nad Pernštejnem (v červeném) a Pelhřimova (v černém) bojovat o body do tabulky krajského přeboru. Sobotní tahák 12. kola začíná v 14.30 na bystřickém trávníku.

Exdivizní souboj: Bystřice hostí Pelhřimov

Ostudný výkon. Jihlavští fotbalisté s klokany zcela propadli.
10

Ostudný výkon. Jihlavští fotbalisté s klokany zcela propadli

Manželé z Třeště využili ve Žďáře voličské průkazy

Žďár nad Sázavou – Hned úderem 14. hodiny v pátek 21. října začali lidé ve Žďáře hlasovat pro své favority do sněmovních voleb. Někteří i chvilku čekali - o pár minut dříve přišli třeba první voliči, jejichž volební místností je ve žďárském gymnáziu. Po 14. hodině se hned začali trousit další.

V hasičské zbrojnici si volby krátí četbou

Jihlava – Základní a mateřské školy nebo také jihlavská Psychiatrická nemocnice či Dopravní podnik. Toto jsou jen některá volební místa v krajském městě. V jihlavské okrajové části Heroltice lidé volí v malé Hasičské zbrojnici uprostřed vesnice.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Hlasování začalo, otevřelo se 1 137 volebních místností

Vysočina – Úderem páteční čtrnácté hodiny, kdy v celé zemi začaly letošní sněmovní volby, se na Vysočině otevřelo 1137 volebních místností. Voliči, kteří do nich přicházejí, mohou odevzdávat své hlasy 419 kandidátům, kteří kandidují na kandidátních listinách 24 volebních stran.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.