Rozsáhlou expozici na ploše padesáti metrů čtverečních zaplnilo jedenáct vystavovatelských pultíků.

„Deset z nich patří partnerům kraje ze všech koutů Vysočiny. Tradičně bude na své materiály lákat i příspěvková organizace kraje Vysočina Tourism," uvedla Marie Kružíková (ČSSD), radní Vysočiny pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Jako motto letošního ročníku si Kraj Vysočina zvolil aktivní dovolenou pro rodinu s dětmi, nabídne ale také lákavé materiály pro všechny věkové skupiny, od malých dětí po seniory. Na stánku 
si zájemci o sportovní vyžití mohou vyzvednout turistické a cyklistické mapy.

Jedním z letošních významných témat krajské prezentace je také červencové mistrovství horských kol v Novém Městě na Žďársku spojené s celkovou propagací Vysočina Areny.
„Neustále se snažíme, aby se Kraj Vysočina stával atraktivní destinací pro stále širší spektrum návštěvníků. Chceme přitáhnout nové objevitele našeho regionu, ale také, aby se k nám lidé rádi vraceli. Vysočina je skvělým místem pro mladé sportovce, školní výlety i milovníky kulturních památek," doplnila krajská radní Kružíková.

Turistické cíle v Kraji Vysočina přilákaly vloni o pět procent více návštěvníků než v roce 2014.

Nejnavštěvovanější atrakcí je již tradičně Zoo Jihlava. Tu i díky svým novým expozicím rozděleným podle pěti kontinentů navštívilo v minulém roce skoro tři sta tisíc turistů.
Organizátoři veletrhu Holiday World očekávají, že si veletržní prostory prohlédne kolem pětatřiceti tisíc návštěvníků.

Cílem expozice z Vysočiny je zaujmout co největší počet 
z nich a nalákat je na krásy 
regionu. Celkové náklady na propagaci regionu činí zhruba 250 tisíc korun.

KATEŘINA KADLECOVÁ