Divadlo si klade za cíl dotknout se diváků, kteří si oblíbili Jaroslava Haška. Ten příběh zasadil do období počátku 19. století a války. Osudy dobrého vojáka Švejka se následně dočkaly několikanásobného divadelního i filmového ztvárnění.

„Haškovi se skrze postavu tohoto prosťáčka podařilo své čtenáře nejen pobavit, ale také postihnout absurditu rakousko-uherské válečné mašinérie,“ řekl režisér Michal Skočovský a pokračoval: „Ba co víc, za velkolepou klauniádou vykreslil brutalitu moderního válečného konfliktu, v němž miliony lidí umírají strašlivými druhy smrti.“

Důležitým bodem Švejkových osudů pak byl pro tvůrce kabaretní otisk samotného Haška. „Panoptikální kabaretní kolotoč mnoha postav točících se kolem středobodu v podobě Švejka se ocitá v důmyslně propracované scénografii Toma Cillera v pošmourném, a přesto působivém salónu, v jakémsi předpeklí války,“ popsala hru Miroslava Kvíčalová z divadla.