VYBRAT REGION
Zavřít mapu

POZNÁMKA: Dobrý den u opomíjeného tématu, dnes bude hravé

Doba se změnila. Především je pryč ta, která řadila počítačové hry významově někam mezi východoněmecké porno a výkup kazové řepy.

15.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/PA/Tim Ireland

Když dnes člověk projíždí downtownem Los Angeles a náhodou se ocitne poblíž hotelu Figueroa, uvidí padesátimetrový plakát na dobrodružnou videohru s názvem Skyrim. Nemusíte o ní vědět vůbec nic, nemusíte vůbec vědět, že je to hra, ale tušíte, že je to něco důležitého. Reklama na nezajímavý výrobek s minimálním prodejním potenciálem by přece nezakrývala celou stěnu věžáku.

To jako důkaz stačí. Je jasné, že hry dnes mají na to, aby byly vidět. Klidně i z dálky. Pouze v Česku je ten horizont doteku člověkas virtuální realitou přeci jen vzdálenější. A to i přesto, že díky internetu a médiím žijeme jinak ve vzdálenostech velice relativních. Třeba minulý týden byl ten paradox naprosto čitelný. Právě v Los Angeles se totiž konal sedmnáctý ročník výstavy Electronic Entertainment Expo – nejvýznamnější výroční konference k počítačovým hrám, které se letos včetně Čechů účastnilo na 200 vystavovatelů před 47 tisíci pozvanými novináři.

Škoda, že česká neherní média toto nereflektují. Jde o čiré pokrytectví. A to ze dvou důvodů. Herní byznys se zaprvé stal dominantním druhem kultury, co se objemu investovaných a vydělaných peněz týče, a zadruhé – virtuální hry už dávno nejsou ve společnosti ničím novým. Pronikly už totiž i na platformy, se kterými chtě nechtě dnes musí, anebo zanedlouho budou muset pracovat i generace dnešních čtyřicátníků a starších. Hry jsou na sociálních sítích typu Facebook, jsou v manažerských PDA a především se dostaly do chytrých mobilních telefonů. Do smartphonů. A vzhledemk tomu, že nastává doba, kdy si při výměně mobilu už nebudeme moci vybrat jiný než právě smartphone, tedy multimediální telefon zvládající zmenšené počítačové aplikace, přítomnost her se ještě zvýší. Množství lidí, kteří dnes „na stará“ kolena už začali díky chytrým mobilům hrát, dokonce děsí herní průmysl samotný. Ten totiž aktuálně řeší, jak ochránit investice do „velkých“ herpro počítače a herní konzole, když miliony spotřebitelů kupují hry za dolar do telefonu. Je ale v podstatě jedno, jak se byznys s novotou popere. Důležitější je, aby se o něm vedle filmu, na který nikdo nechodí, a hudby, kterou nikdo neposlouchá, začalo více mluvit. Možná budete jeho velikostí překvapeni.

Autor: Ondřej Švára

15.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Josef Mladý

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Volby na Vysočině.
AKTUALIZUJEME
46

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

OBRAZEM: Značky pomohou lidem vyznat se v nemocnici

Jihlava – Další oddělení jihlavské nemocnice se přestěhovalo do nových prostor. Pacienti a zdravotníci z neurologického, onkologického, kožního, chirurgického a kardiologického oddělení využívají nového zařízení. V tuto chvíli stavební firma opravila čtyři patra interního pavilonu a nyní dělníky čeká ještě poslední pátá fáze prací.

Mezi pěti nejrychleji sečtenými obcemi na Jihlavsku vyhráli Piráti

Jihlavsko – Horní Myslová, Mysletice, Věžnička, Zdeňkov a Zvolenovice. To jsou obce v nichž volební komise nejrychleji sečetla volební lístky, zapsala je do systému a odevzdala je na dopředu určená sběrná místa. Výsledky z těchto obcí zveřejnil Český statistický úřad na svém webu třicet minut po zavření volebních místností.

V malé obci na Jihlavsku k volbám přišli téměř všichni

Vanůvek – Vanůvek je jedna z nejmenších obcí na Jihlavsku. K volbám tam letos nedošli pouze 4 voliči z 28. V této malé vesnici nedaleko Telče žije dohromady 39 obyvatel z toho 11 dětí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení