A platí to samozřejmě i pro Jihlavsko a Vysočinu, neboť i tady nás v nadcházejících týdnech čeká kvůli opravám řada uzavírek a objížděk. Jedničkou bude znovu dálnice. A to hlavně proto, že jakýkoliv dopravní problém právě tam, bude znovu sledován jako první v řadě.

Tak mě napadlo, že do silnic se docela masivně kope už pěknou řádku let, avšak konec prací zůstává stále v nedohlednu. Na straně druhé je docela dobré si uvědomit i to, kolik se jich už opravilo. Člověk znalý tajů dotační politiky by možná dokázal přesně spočítat, o kolik mohly být tyhle opravy levnější, a naznačit, kde ty zbytečně utracené peníze skončily. Možná by se pak snáz dovedlo šetřit na pracích, které možná právě v těchto dnech začínají.

Při zamyšlení nad silnicemi, jejich opravami a miliardami, z nichž některé se dost možná dočkaly pověstného odklonění, je dobré zkusit si představit ještě jednu situaci, a to kdyby se neopravovalo vůbec nic. Pak by možná ani ta mince neměla dvě strany.