Dvojice křižovatek v Bystřici nad Pernštejnem náleží z pohledu bezpečnosti silničního provozu mezi pět nejrizikovějších míst v Kraji Vysočina. Vyplývá to z projektu Allianz Automapa, jenž zpracovala pojišťovna Allianz.

„Tvůrci vycházeli ze statistických údajů policie o nehodovosti, počtech obětí a těžce raněných při nehodách na dálnicích, rychlostních silnicích a komunikacích první třídy v letech 2008 až 2010,“ informoval mluvčí pojišťovny Václav Bálek. Pojišťovna bude stejně postupovat i v dalších letech, automapa tak bude neustále aktualizována.

Na černou listinu rizikových silnic na Vysočině, při jejichž průjezdu by si měli motoristé dávat obzvlášť pozor, se v rámci projektu Allianz Automapa dostala křižovatka silnice I/34 s místní komunikací vedoucí k nádraží Pohledští Dvořáci na Havlíčkobrodsku, křižovatka silnice I/23 s obslužnou komunikací ve Vladislavi na Třebíčsku, křižovatka silnice I/38 se silnicí III/3525 v blízkosti dálniční křižovatky v Jihlavě Pávově a křižovatka silnice I/19 se silnicí II/388 v Bystřici nad Pernštejnem poblíž areálu technických služeb.

Celému žebříčku však vévodí křížení komunikací I/19 a II/357 v Bystřici nad Pernštejnem u Penny Marketu. Na této silnici zahynul za tři sledované roky jeden člověk, dva lidé se zranili těžce a dva lehce, přičemž v databázi jsou evidovány další tři nehody.

„Přestože jde o velmi rozdílné oblasti i nehody, z celkových čísel je možné identifikovat několik obecnějších závěrů i specifik pro jednotlivá místa,“ uvedl Tomáš Vysoudil z Allianz pojišťovny. Podle něho se většina z nehod v kritických místech stala ve dne, na suché vozovce a zavinili je střízliví řidiči.

Podle vyjádření místostarosty Bystřice nad Pernštejnem Josefa Vojty si jsou na radnici nebezpečnosti těchto míst vědomi. „Již před třemi lety byl na návrh města změněn územní plán, aby bylo možné v obou lokalitách vybudovat okružní křižovatky. Město také na své náklady nechalo vyprojektovat studii okružní křižovatky silnice I/19 se silnicí II/388 a předložila ji Ředitelství silnic a dálnic České republiky,“ nechal se slyšet Josef Vojta. Jak zároveň poznamenal, ředitelství jako majetkový správce komunikace první třídy a tedy i investor stavby Bystřickým ke studii sdělil, že na zmiňovaných křižovatkách je malá frekvence automobilů, a také že jsou zatíženější křižovatky než ty bystřické. „A proto v nejbližší době nebude stavbu okružních křižovatek připravovat,“ dodal místostarosta Vojta.