Počet závažných nehod v Jihlavě loni radikálně stoupl a to krajské město Jihlavy zařadilo na sedmé místo. Jihlava přitom byla za posledních patnáct let šestkrát první a ještě předloni řečí statistik druhá nejbezpečnější v republice.

Ilustrační foto.
Dva náklaďáky a dvě osobní auta v sobě. Dálnice D1 na Brno byla uzavřená

Nijak lichotivá není ani situace v hodnocení okresních měst. Nejvýrazněji se zhoršila situace v Jičíně, úplně stejně ale klesl Pelhřimov, a to ze dvanáctého místa na třiapadesáté. Žďár nad Sázavou je pak celorepublikově třetí – předloni byl osmnáctý, loni čtyřiapadesátý.

Bezpečná Třebíč

Naopak dlouhodobě bezpečné silnice jsou v Třebíči – ta je za patnáct let druhým nejbezpečnějším okresním městem, loni byla pátá. Situace se zlepšila i v Havlíčkově Brodě, který si polepšil o deset příček a byl jednadvacátý.

Index bezpečnosti silnic sestavuje Generali Česká pojišťovna. Vychází z policejních statistik a do výsledku započítává i počet obyvatel měst. Čím více bylo usmrcených a těžce zraněných osob v zastavěné oblasti měst, tím je postavení v žebříčku horší. „Dopravní nehody v krajských a okresních městech měly loni za následek 73 usmrcených osob, což je ve srovnání s rokem 2018 mírné zlepšení,“ uzavřela mluvčí pojišťovny Ivana Buriánková.

Ilustrační foto
Řidička na Jihlavsku srazila patník, pak nadýchala přes dvě promile