Počet závažných nehod v Jihlavě loni radikálně stoupl a to krajské město Jihlavy zařadilo na sedmé místo. Jihlava přitom byla za posledních patnáct let šestkrát první a ještě předloni řečí statistik druhá nejbezpečnější v republice.
Nijak lichotivá není ani situace v hodnocení okresních měst. Nejvýrazněji se zhoršila situace v Jičíně, úplně stejně ale klesl Pelhřimov, a to ze dvanáctého místa na třiapadesáté. Žďár nad Sázavou je pak celorepublikově třetí – předloni byl osmnáctý, loni čtyřiapadesátý.
Bezpečná Třebíč
Naopak dlouhodobě bezpečné silnice jsou v Třebíči – ta je za patnáct let druhým nejbezpečnějším okresním městem, loni byla pátá. Situace se zlepšila i v Havlíčkově Brodě, který si polepšil o deset příček a byl jednadvacátý.
Index bezpečnosti silnic sestavuje Generali Česká pojišťovna. Vychází z policejních statistik a do výsledku započítává i počet obyvatel měst. Čím více bylo usmrcených a těžce zraněných osob v zastavěné oblasti měst, tím je postavení v žebříčku horší. „Dopravní nehody v krajských a okresních městech měly loni za následek 73 usmrcených osob, což je ve srovnání s rokem 2018 mírné zlepšení,“ uzavřela mluvčí pojišťovny Ivana Buriánková.