Loni tam musely před asi 14 přejezdy brzdit a houkat, protože nekomunikovaly optimálně s jejich zabezpečením. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se svými partnery odstranila problém během prosince, sdělil mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Všechna problematická zařízení na trati z Jihlavy byla podle Tesaře doplněna o další komponenty, které zvyšují bezpečnost. Náklady na tyto úpravy se pohybovaly v řádu desetitisíců korun. „Systémově pak bude tento problém vyřešen při plánované rozsáhlejší modernizaci trati, ke které by mělo dojít do dvou let," doplnil mluvčí. Tato investice už bude stát zhruba 120 milionů.

O tom, že nové vlaky nekomunikují optimálně se zabezpečovacím zařízením přejezdů na trati z Jihlavy přes Horní Cerekev do Jihlávky, se mluví od listopadu. Podle Tesaře ale nemohlo dojít k ohrožení cestujících. Zařízení u přejezdů je prý nastaveno tak, aby při jakékoliv nesrovnalosti přešlo do stavu výstrahy.