V pondělí před devátou hodinou dopoledne vykolejil mezi Vlkančí a Golčovým Jeníkovem vlak, který na starých vojenských podvalnících táhl náklad vyřazených kolejí. Tentokrát se naštěstí nehoda obešla bez zranění. Mezi Vlkančí a Jeníkovem jezdí náhradní autobusová doprava. Odstraňování následků nehody bude zřejmě trvat až do pozdních odpoledních hodin.

Proč vlak vykolejil, zatím není jasné. Příčiny objasňují vyšetřovatelé z Drážní inspekce.

„Z ničeho nic bylo cítit, jak vlak drhne. Okamžitě jsme zastavili," řekl k nehodě strojvedoucí vlaku.

Podle informací, které Deník získal přímo na místě nehody, se může jednat o sesunutí kolejí z podvalníků, protože vlak vykolejil v zatáčce. Vyloučena není ani technická závada na jednom z podvozků, který se rozpadl na dvě části a drhl o pražce.

Koleje převáží firma OHL Ž. S., která v úseku vyměňuje koleje. Jde již o druhou podobnou přepravu a podle informací Deníku je naplánováno ještě sedm takových přeprav.

Podle očitých svědků z řad pracovníků železnice jde ale o rizikovou přepravu. Ukázala to už nehoda z minulého týdne, kdy pracovníkům firmy ujel jeden podvalník. Ten podle informací mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala ujel zhruba osm kilometrů, než se zastavil o jiný vagon na hlavním nádraží. Několikatunový podvalník přitom projel čtyři nezabezpečené přejezdy a nakonec srazil dva dělníky. Jeden na místě zemřel, druhý nehodu přežil a byl převezen do nemocnice v Hradci Králové.

Podle informací Deníku se jeden z dělníků údajně snažil uvolněný vůz opakovaně zaklínovat, ale pokaždé mu klín od kola odlétl. Podvalník s nákladem kolejí projel i frekventovanou městskou stanicí v Golčově Jeníkově. Jeho rychlost měla být v některých úsecích až padesát kilometrů v hodině.

Pondělní nehoda zřejmě přinutí firmu a České dráhy uvažovat o změně způsobu přepravy. Tentokrát sice nikdo nebyl zraněn, ale od podobného neštěstí, jaké se stalo minulý týden, nebylo daleko. V místě, kde vlak vykolejil a náklad kolejí se sesul, pracoval bagrista. Tomu se podařilo na poslední chvíli uskočit. Navíc pod železničním náspem v místě nehody pracovali lesní dělníci, kteří pálili dřevo.

„Když ten náklad vidím, tak k podobným nehodám můžeme jezdit obden," řekl na místě nehody jeden z pracovníků železnice a ukazoval na prohnutý náklad kolejí. Firma navíc staré koleje převáží až do Velkého Meziříčí. K podobným nehodám tak může dojít kdekoli a kdykoli.