V závěru druhého průjezdu RZ5 Tavira však skončil jejich citroën v kotrmelcích. Oba členové posádky naštěstí vyvázli z hrůzostrašné havárie bez zranění.
Po úvodní superspeciálce figuroval Prokop mezi juniory na čtvrté příčce za Cortinovisem, Aavou a Anderssonem. Druhý den už nabídl klasické testy. Pořadí se na vložkách úvodní sekce opakovalo jako přes kopírák. Aava byl třikrát nejrychlejší, Prokop získal tři cenné skalpy juniorského šampióna 2005 Anderssona.

„Po domácím testu i shakedownu jsem byl výtečně naladěn. Věděl jsem, že jsme auto díky změnám nastavení razantně posunuli dále a to se na začátku soutěže potvrdilo. Výtečně seděl i rozpis, držela i technika, prostě vše bylo super a časy tomu odpovídaly,“ uvedl jihlavský jezdec. Jenže ve druhé sekci bylo všechno jinak. Nejdříve prorazil Prokop pneumatiku, konec však znamenal až pozdější výlet mimo trať.

„Bohužel bložka byla hodně rozbitá a určitě chtělo trochu pozměnit nastavení a zvednout auto. To se nám stalo dvě zatáčky před cílem páté zkoušky osudné. Auto se posadilo až na lyžinu a ta ho nadzvedla. Bylo to v úzkém místě, na jakoukoli korekci nebyl prostor a auto narazilo na skálu, která ho katapultovala do vzduchu. Další průběh už byl zcela nekontrolovatelný. Po pěti přemetech zůstal citroën stát pod úrovní trati,“ dodal Martin Prokop, jenž byl odvezen na vyšetření do nemocnice ve Faru, kde se naštěstí vyvrátila jakákoli vážná zranění.

Přesto byl jihlavský pilot Portugalskou rallye nadšen. „Trať je extrémně náročná, zrádná na orientaci, často se střídají pomalé i rychlé pasáže. Výtečné je zázemí a servisní zóny v okolí stadiónu Algarve. Určitě si myslím, že Portugalsko má mít stálé místo v seriálu mistrovství světa,“ uzavřel Martin Prokop.