Tentokrát však v Řecku nebude bojovat o body do juniorského světového šampionátu, ale s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX podstoupí konfrontaci se špičkou skupiny N.

Řecká Akropolis Rally má stále reputaci nejtěžší šotolinové soutěže na starém kontinentu, což bude stoprocentně platit i v letošním ročníku. Na auta i posádky čeká náročná trať s množstvím uvolněných kamenů, zřejmě tradiční bude i počasí s teplotami kolem 30 °C.

Trať sami pro sebe

Tým Jipocar Racing si osahal trať v pondělí v rámci společného testu s jezdci PCWRC. Tomu však vůbec nepřálo počasí.

„Region zasáhla obrovská bouřka, a protože byl test v horách, velmi špatná byla i viditelnost. Řada jezdců to po chvíli vzdala a odjela. My jsme vyčkali a po poledni si podmínky výrazně zlepšily. Trať jsme měli téměř sami pro sebe. Najezdil jsem asi padesát kilometrů, nicméně auto i za tak krátkou chvíli dostalo pořádně zabrat. Další tři dny tak byly hodně náročné pro mechaniky,“ popsal Prokop.

Minimum zkušeností s produkčními vozy přinesly týmu řadu nových poznatků i nečekané překvapení. „Ač jsem to vůbec nečekal, náš Citroën C2 S1600 je mnohem lépe připraven na podobné tratě než produkční vůz,“ konstatoval jihlavský pilot.

V hlavní roli taktika

Charakter tratí Akropolis Rallye se už léta nemění. Obrovskou výzvou však letos bude 48,88 km dlouhá zkouška (RZ 10, 14 Agii Theodori), která je na programu v sobotu.

„Zřejmě se bude rozhodovat v sobotu. Všechny tři zkoušky jsou nesmírně náročné, ta nejdelší dá opravdu zabrat. Jde o typicky řeckou vložku. Jízdu bude potřeba pojmout takticky. Fyzicky jsem dobře připraven, takže po této stránce se jakýchkoli problémů neobávám,“ uvedl Prokop.

„Nějaké větší cíle si před startem nedávám. Auto jsme dodělali na posledních chvíli, což nás stálo hodně úsilí. Moc jsem s ním ani nenajezdil. Jelikož nám o nic nejde, spíše se budu snažit jet takticky a pokusím se dojet zdárně až do cíle,“ uzavřel Prokop.

Soutěž odstartovala v pátek superspeciálkou, výsledky byly známy až po uzávěrce. O víkendu čeká na posádky dalších dvacet zkoušek o celkové délce 334,44 km.