„V úvodu soutěže jsem byl hodně nejistý. První klasická zkouška navíc byla hodně úzká a pomalá, takže jsem přemýšlel, jaké zvolit tempo, jak ukočírovat tak těžké a rozměrné auto. Zjišťoval jsem, co s lancerem udělají díry a kameny. Časy však byly rozumné, což mě uklidnilo,“ komentoval úvod jihlavský závodník Martin Prokop.

Jordánec zdržoval

V druhé etapě poutala největší pozornost předlouhá vložka Agii Theodori. V prvním průjezdu Martin Prokop skončil pátý, aby na dalších dvou testech ho jeho rychlost vynesla nejprve na třetí místo, na RZ12 dokonce k nejrychlejšímu času skupiny N. To znamenalo nejen 14. absolutní čas, ale rovněž kontrolu výtečné třetí pozice kategorie. Opakovaný průjezd nejdelší zkoušky soutěže však znamenal ztrátu cca 5,5 minuty a propad na konec desítky skupiny N.

„První průjezd vražedné padesátky dopadl docela smolně, neboť jsme už v polovině zkoušky dojeli posledního jezdce PCWRC, dvě minuty před námi startujícího Jordánce Faraha. Připadal jsem si jak na Sardinii, prostě jsme za ním jeli v hustém prachu až do cíle, což značilo velkou ztrátu. Sice jsme podali protest a sportovní komisaři nám nějaké sekundy upsali, ale špička byla hodně před námi,“ povzdychl si Prokop.

Smůla se držela Prokopa ve druhém dni i nadále. „Bohužel jsme v jedné ze zatáček svlékli zadní gumu a museli ji měnit. Ztráta by nebyla nijak hrozivá, bohužel po návratu do auta, jsme nemohli odjistit ruční brzdu. Navíc vložka už byla hodně rozbitá, jelo se v koleji, na trati byly obrovské díry a kameny, prostě auto už moc nestíhalo,“ uvedl Martin Prokop.

Servis byl koncertem

Výsledky posledního dne však umocnily celkovou spokojenost v řadách jihlavského týmu. Martin Prokop s Janem Tománkem se na mezičasech úvodních testů opět pohybovali mezi nejrychlejšími, úvodní vložku zvládli opět nejrychleji a do konce soutěže postoupili až na šesté místo klasifikace skupiny N.
„V poslední etapě jsme neměli co ztratit, proto jsme chtěli dále zkoušet hranice auta. Všechny vložky jsme měly výtečně rozjeté, ale bohužel nás v závěru vždy někdo ze soupeřů ještě dokázal předstihnout.

Přesto nejrychlejší čas byl dárkem všem členům týmu. Všichni si během soutěže neskutečně mákli, jeden den se měnila převodovka, samozřejmostí byly preventivní výměny ramen a poloos. Každý servis byl jejich koncertem, za což jim patří velký dík,“ uzavřel Prokop.

Rallye Akropolis - skupina N:

1. Arai (Japonsko, Subaru Impreza STI) 4:10:07,1
2. Aigner (Rakousko, Mitsubishi Lancer EVO IX) -2:58,4
3. M. Baldacci (San Marino, Subaru Impreza STI) -3:12,9
6. Prokop (ČR, Mitsubishi Lancer EVO IX) -5:57,8