VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Národní svazy charter z Brna odmítly

Nové Město Moravě - Osm závodů v deseti dnech. To je porce, která čeká na účastníky Tour de Ski. Kromě těžkých závodů však běžci musí absolvovat další náročný boj, cestování. Hrůzu nahání pochopitelně náročný přesun z Nového Města do italského Val di Fiemme.

4.1.2008
SDÍLEJ:

Foto:

Pořadatelé původně uvažovali o charterovém letu z Brna na některé z italských letišť, tahle myšlenka však brzy padla. Důvod je jednoduchý. Let nebyl výhodný

„Mezi týmy o to nebyl extra zájem. Když to člověk spočítá, tak to není taková časová úspora. Hodinu to je do Brna, hodinu ztratíte na letišti, další dvě trvá let. A potom se ještě vymotat znovu z letiště a dostat se do Val di Fiemme, to zabere další čas,“ uvádí člen rady Tour de Ski Michal Lamplot, která má na starosti právě dopravu.

„Týmům jsme nabídli aspoň tranzity. Využijí toho Norové (7 aut), Švédové (5 aut) a Rusové (4 auta). Dvě má k dispozici Mezinárodní lyžařská federace.

Principiálně ale platí, že každý si dopravu zajišťuje sám,“ pokračuje Lamplot a dodává: „Týmy druhého ledna hned po závodě odcestují, některé dokonce pojedou víc jak osm hodin nonstop.

„Z Nového Města do Itálie nás čeká dlouhá cesta, ale snad to nebude problém. Máme malý tým a v autě je dost místa, abych mohla relaxovat,“ mínila před odjezdem finská star Virpi Kuitunenová.

To vycházející hvězdička norského lyžování Astrid Jacobsenová přesun do Val di Fiemme brala s nadhledem typickým pro mládí. „Nějak zvlášť to neřeším, je to pro všechny stejné,“ usmívá se devatenáctiletá běžkyně.

Překvapením je, že na nabídku pořadatelů nereflektovali Kanaďané.

„Zámořské týmy stejně trénují v Evropě, mají tady zázemí. Navíc Američané Tour nejedou a kanadský mančaft je malý (Devon Kershaw a David Nighbor – pozn. autora),“ vysvětluje Lamplot.

Ostatně logistika je hlavním důvodem, proč se náhradním místem za zrušené dva závody v Oberstdorfu stalo Nové Město. „Hledali jsme pořadatele, který má dostatek zkušeností s pořádáním velkých akcí typu Světového poháru. Zároveň však dějiště nesmělo ležet daleko od původní trasy Tour de Ski, proto jsme tedy nemohli závody nabídnout nějakému středisku ve Francii. Kvůli tomu jsme dali i přednost Novému Městu před italským Cogne,“ vysvětluje šéf Tour de Ski Jürg Capol.

Vypomohla žďárská parta

Nové Město na Moravě - Zajistit fungující dopravu? Žádné leháro. Zejména pokud pořadatelé nevědí, kolik vozů bude potřeba.

„Domluvili jsme se s Fordem v Praze. Čtvrtinu tranzitů potom dodal salon ve Žďáře. Dále je nutné sehnat řidiče, v tom nám vytrhli trn z paty kluci ze žďárského Autoactivity. Zato jim patří dík. Stejně jako Dušanovi Horváthovi, který má už léta na starosti dopravu Zlaté lyže,“ nešetří chválou šéf logistiky Michal Lamplot.

Nejvíce času však zabrala dokumentace. „Situace na začátku prosince byla hodně stresující. Nejhorší na dopravě bylo papírování. To znamená vypracovat a přeložit smlouvy. U aut se musí zaznamenat počáteční a konečný stav kilometrů, kdo a odkdy dokdy řídil. Třeba loni tři řidiči v Německu překročili rychlost. Bez těchto záznamů bychom to asi odnesli my,“ říká Lamplot.

Vozy FIS zajistila na transfer z Čech do Itálie. „Řidiči jsou povinní podle smlouvy odvézt auta zpátky do Mnichova. Tam je sedmého ledna vyzvedneme a vrátíme zase do Prahy,“ dodává Lamplot.

4.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V utkání 23. kola Topsprt extraligy ledního hokeje hostil domácí HC Verva Litvínov na svém ledě celek HC Dukla Jihlava.
10

OBRAZEM: Litvínov pokračuje ve vítězné sérii, Jihlava se opět trápila

První vydatné sněžení zimy 2017/2018 prověřilo řidiče na Vysočině v neděli 19. listopadu. Na silnicích od rána ležela několikacentimetrová vrstva rozbředlého sněhu. Všechny hlavní tahy ale zůstaly sjízdné.
4

OBRAZEM: Řidiče prověřilo první vydatné sněžení, chumelit bude i v pondělí

OBRAZEM: U klíčů v Jihlavě se vzpomínalo

Jihlava - Zapálené svíčky, kytice, satirická představení i hudební vystoupení. Takové bylo páteční vzpomínání na události, které se staly 17. listopadu roku 1989.

Postavení myslivců není takové, jaké by si zasloužili, říká jejich šéf

Vysočina – Proč mizí zajíci z krajiny, kolik zvěřiny obvykle myslivci získají z honů a kdo asi otrávil mláďata orla mořského na Třebíčsku. Nejen na to odpovídal novopečený předseda Okresního mysliveckého spolku Třebíč Tomáš Sedláček. Dostalo se i na Menzelův snímek Slavnosti sněženek. „Ulovit divoké prase v roce 1983 byla událost. To už je dnes úplně jinak,“ říká.

Úsekové měření u Meziříčí skončilo, prohřešků se dopustily tisíce

Vysočina – Na dálnici D1 mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou končí v sobotu 18. listopadu úsekové měření. Kvůli rekonstrukci dálnice je tam mezi 146. a 153. kilometrem rychlost snížena na osmdesát kilometrů v hodině. Meziříčská radnice teď vyřizuje tisíce přestupků řidičů, kteří toto omezení nerespektovali. „Bylo tam zaznamenáno průměrně kolem dvou tisíc přestupků týdně,“ informoval tajemník meziříčského městského úřadu Marek Švaříček.

OBRAZEM: Gól přišel pozdě. Souboj nováčka s lídrem ovládl favorit

Jihlava - V hokejové extralize svedl los 22. kola k sobě nováčka z Jihlavy a západočeského lídra tabulky Plzeň. Na zajímavý souboj bratrů Kubalíkových však již nedošlo. Starší Tomáš sice v dresu Dukly nastoupil, ale mladší Dominik se vrátil do švýcarské ligy. Zápas se tak stal bitvou mezi brankáři Škarkem a M. Svobodou, v minulé sezoně spoluhráči, ze které vyšel vítězně plzeňský gólman.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT