„Prioritu žádnému šampionátu nedávám. Beru je na stejnou váhu a těším se na každý závod,“ tvrdí pětadvacetiletý jezdec.

Konkrétní cíle? Ve třídě N vecpat se do elitní osmičky. „Zatím je přihlášeno osmadvacet soutěžících, tak velká konkurence v šampionátu ještě nebyla.

Soupeři navíc nejsou žádná ořezávátka, jsou to zpravidla nejrychlejší jezdci z motoristických zemí. Bude to těžké, dostat se celkově do osmičky by byl velmi pěkný výsledek.“

V juniorské soutěži JWRC by měl po loňském třetím místě zaútočit na stupínek nejvyšší. „Nechci přímo říct, že budu útočit na první místo. Chci se vyvarovat chyb z loňska, a když se to povede, mělo by to vyjít. Ovšem za předpokladu, že udržíme loňskou rychlost,“ říká šalamounsky a dodává: „Moudřejší budeme po prvním závodě.“

Konkurenci na rozdíl od třídy N tak dobře zmapovanou nemá. „Soupeři jsou nečitelní. Některé přihlášené kluky znám, ty bych měl porazit. Hodně se jich však přihlásilo pod jmény týmů. Z nich se může klidně vyloupnout někdo ze zkušených silných jezdců, anebo vylítnout nějaký mladý rychlík,“ filozofuje.

Monte Carlo padlo

Kvůli náročnému programu vynechává Prokop oblíbený start do sezony, víkendovou Rallye Monte Carlo, která odstartuje už dnes.

„Není v žádném šampionátu, který jedu. Ani v JWRC, ani v produkčních vozech. Nejsme schopní připravit techniku a vše stihnout logisticky. Už v pátek budeme expedovat citroën do Mexika,“ vysvětluje.

Mitsubishi připravuje zase tým Jipocar Racing na Švédskou rallye, která je na programu 8. - 10. února. „Druhý myšák v té době už poputuje do Argentiny. Lodí tam popluje asi šest týdnů,“ připomíná.

V týmu Jipocar Racing ke změnám nedochází. Spolujezdcem zůstává Jan Tománek, hlavním technikem Roman Kresta.

„Tým je ustálený, zvykli jsme si na sebe. To je fajn a můžeme z toho jen a jen těžit,“ pochvaluje si Prokop.

INFOGRAFIKA

(kliknutím zvětšíte)