VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop má šanci strhnout pozornost na sebe

Jihlava - Už v pátek vstoupí v rámci Švédské rallye do nové sezony jihlavský jezdec Martin Prokop. A letos ho nečeká žádná procházka rajským sadem, kromě útoku na vysněný titul v juniorském mistrovství světa by se rád rovněž zabydlel mezi elitou v šampionátu produkčních vozů.

7.2.2008
SDÍLEJ:

„Nestavím si priority, chci uspět v obou šampionátech. Řadím je na stejnou úroveň a těším se na všechny závody,“ uvádí pětadvacetiletý jezdec z týmu Jipocar Racing.

V JWRC se opět představí s Citroënem C2 S1600, v seriálu produkčních vozů ve třídě N s Mitsubishi Lancer nejnovější evoluce.

V loňské sezoně jste v juniorském šampionátu skončil na třetím místě. O titul jste přišel kvůli hloupé chybě ve Finsku. Znamená to, že letos nic jiného než první místo neberete?Takhle bych to nerad formuloval. Nechci říct přímo, že beru jen první místo. Chci se vyvarovat chyb z loňska a když se to povede, tak by to mělo vyjít. Ovšem za předpokladu, že si udržím loňskou rychlost.

Tím míníte hlavně závody na asfaltu?
(smích) V podstatě ano, loni jsem ze tří závodů na asfaltu vyhrál dva a v Katalánii jsem skončil druhý. Pro nás středoevropany je povinnost uspět na asfaltu.

Váš kalendář v juniorech je symetricky rozdělený, první tři závody na šotolině, zbývající na asfaltu. Je to pro vás výhoda?
Může být, protože jsme si na něm jistí. Nechci ale ze sebe dělat asfaltového specialistu, rád bych podával vyrovnané výkony po celý rok.

Který závod považujete za nejtěžší?
Asi hned ten první v Mexiku. Tratě jsou plné brodů a děr, mají nezvyklý charakter zatáček. Takové u nás v Evropě nejsou. Loni jsem tam trénoval, takže nějaký náskok proti soupeřům mám. Nejedu tam ale s přehnanými ambicemi.

A co konkurence?
Je dost nečitelná. Hodně lidí se přihlásilo pod týmy, takže uvidíme až v Mexiku.

Které závody letos vynecháte?
V juniorech to bude Jordánsko, které je velkou neznámou. V šampionátu produkčních vozů vynechám Japonsko, které mi nesedí v náročném finančním a hlavně logistickém plánu, a Finsko. To bych nevypustil, jenže produkční vozy se tam jedou současně s juniory. Je mi to líto, ale nedá se nic dělat. Z patnácti vypsaných závodů jich pojedu dvanáct.

Jaké máte ambice ve třídě N?
Když se kouknu na startovní listinu, jsou na ní v této kategorii většinou nejrychlejší jezdci z jednotlivých zemí. Budu sbírat hlavně zkušenosti, kdybych se dostal do osmičky, byl by to velmi pěkný výsledek.

Zkuste nastínit rozdíly mezi Citroënem C2 S1600 a Mitsubishi Lancer.
Jsou to auta diametrálně odlišná. Jedno je dvoukolka, druhé čtyřkolka. Jedno má turbo, druhé ne. Zvláštní ale je, že jsou v konečném součtu podobně rychlá.

A co jízdní vlastnosti?
Citroën dobře sedí na trati a výborně brzdí. Mitsubishi zase má lepší trakci, nehrabe v zatáčkách.

Je to těžké přeorientovat se z jednoho vozu na druhý?
S přechodem problémy nemám.

Zkuste si zavěštit, bude to rok Martina Prokopa?
(smích) To se teprve uvidí. V každém případě mám možnost se ukázat v co nejlepším světle a strhnout pozornost na sebe. Letos se totiž do seriálu juniorů, produkčních vozů či wéercéček žádný jiný Čech nepřihlásil.

Ani Jan Kopecký?
Ani on ne, jezdí totiž v barvách škodovky a ta vyvíjí nový model. Absolvuje asi jen několik jednotlivých závodů. To platí i o dalších jezdcích.

kdo je Martin Prokop

Narozen: 4. října 1982
Bydliště: Jihlava, Praha
Stav: svobodný
Záliby: motocykly, florbal, sport
Debut: 2001, Rally Vysočina
Spolujezdec: Jan Tománek
Největší úspěchy - 2003: vicemistr MČR sprintrally sk. N.
2004: 5. místo MMČR absolutně, 1. místo Mogul Šumava Rally (Škoda Octavia WRC).
2005: 1. místo Jänner Rally sk. A, 1. místo Valašská rally sk. A (4. abs.), 1. místo Seat Rally Český Krumlov sk. A.
2006: 1. místo Rally Monte Carlo - tř. A6 (Citroën C2 S1600), 1. místo Rally Catalunya - JWRC, 3. místo Rally Bohemia (absolutně).
2007: 1. místo Rally Monte Carlo - tř. A6 (Citroën C2 S1600), 1. místo Rally Deutschland - JRC, 1. místo Rally de France Tour de Corse - JRC.

Corona Rally Méxiko
(29. 2. - 2. 3. 2008)
Jsem rád, že Mexiko na poslední chvíli zařadili do seriálu mistrovství světa. Loni jsem tam zajel potrénovat, takže bych byl pochopitelně nerad, kdyby to přišlo vniveč. Celá ta legrace byla organizačně a finančně hodně náročná. Čeká nás exotické prostředí, na které nejsme moc zvyklí. Závod může razantním způsobem ovlivnit chování diváků, kteří nejsou zrovna moc sportovní. Házejí po autech kameny, staví na trati zídky z kamenů a baví se tím, jak to jezdci zvládají.

Rally d'Italia - Sardegna
(16. - 18. května 2008)
Sardinie je pro juniorskou kategorii nejtěžší závod, pro tuto třídu je téměř nesjízdný. Jenže já už jsem ji absolvoval, a proto jsem se pro ni rozhodl. Italské rallye jsem dal přednost před neznámým Jordánskem. Bude důležité zvolit odpovídající tempo a dojet do cíle. To zpravidla znamená úspěch, takže to bude hodně taktický závod.

Neste Oil Rally Finland
(31. 7. - 3. 8. 2008)
Zase budu snášet superlativy, je to můj jasně nejoblíbenější závod. Paradoxně jsem ho nikdy nedokončil. Loňská chyba mě stála zisk juniorského titulu. Finsko je velmi rychlý závod a tenhle adrenalin je pro mě vždy velkou výzvou. Rozhodují okamžiky. Jen mě mrzí, že juniorský šampionát se termínově kryje s produkčními vozy. Musel jsem se rozhodnout, dal jsem přednost juniorům.

ADAC Rallye Deutschland
(14. - 17. srpna 2008)
Pravý opak Finska. Je to můj nejméně oblíbený závod, ve kterém se daří. Loni jsem tady vyhrál, jednoznačně a bez nervů. Hodně soupeřů se na mě chystá a budou mě chtít porazit. Všeobecně však platí povinnost, pro nás středoevropské jezdce, potvrdit naše schopnosti na asfaltu.
Rallye Catalunya - Costa Daurada (2. - 5. října 2008)
Další podnik, jenž mi vyhovuje. Předloni jsem v Katalánii vyhrál, loni to bylo obtížnější a skončil jsem druhý. Na asfalty se musíme technicky zaměřit, obzvláště když zaprší. Musíme vyladit nastavení citroënu, tady cítíme rezervy. Už teď o tom přemýšlíme, loni nás podmínky poněkud vyšplouchly. Pokud chceme být nejrychlejší, tak se to musí změnit.

Rallye de France-Tour de Corse (10. - 12. října 2008)
Korsika je sice řazena mezi asfaltové závody, ale je bližší šotolinovému stylu jízdy. Nestálý charakter dělá divy a řadí ji tak mezi záludné závody. Jsou tady skály, propasti, nerovnosti. Platí na ni jediné: dobře se připravit, protože se řadí mezi specifické tratě. Loni jsem tady vyhrál, ale spíš díky taktice. Jezdecky to rozhodně nebylo tak, jak bych si představoval.

Uddeholm Swedish Rally
(8. - 10. února 2008)
To je nejtěžší závod kalendáře, je velmi specifický. Hodně záleží na tom, jestli je jezdec seveřan, nebo ne. Švédskou rallye pojedu potřetí, ale i tentokrát v podstatě bez výraznějších vyhlídek na úspěch. Pořád sbírám zkušenosti, protože jízda na sněhu je hodně specifická. Je to nejrychlejší rallye, takže jsou v okolí i potřeba sněhové bariéry, abychom se o ně mohli zbrzdit, nebo od nich odpíchnout. Jinak není závod bezpečný.

Rally Argentina
(28. - 30. března 2008)
Pro nás je to velká neznámá, nevím, co můžu od tohoto závodu čekat. Nikdy jsem tam nebyl, ale předpokládám, že tratě budou velmi rozbité a náročné na techniku. Soupeři budou kvůli problémům odpadat, takže víc než na rychlosti bude záviset na výdrži auta. Bude potřeba držet tempo, ale zároveň šetřit auto. Nejtěžší bude se vypořádat se závodem v hlavě. Argentina voní exotikou a může se chlubit největší diváckou kulisou.

Acropolis Rally of Greece
(29. 5 - 1. 6. 2008)
Rallye Akropolis se všichni bojí, protože patří mezi velmi těžké závody. Já se ale do Řecka obzvlášť těším, protože loni se nám tam dařilo. Na některých úsecích jsme zajížděli velmi rychlé časy. Posbírali jsme nějaké zkušenosti a jestli pojedeme jako loni, tak skončíme vysoko.

Rally of Turkey
(13. - 15. června 2008)
Co k tomu říct, čeká nás jedna rozbíječka za druhou. Hodně bude záviset na počasí. Před dvěma roky se tam strhla strašná bouřka a tratě nešlo pořádně projet, natož na nich závodit. Profilově jsou podobné těm argentinským, takže to bude další vyzrálý závod, kde může platit, že méně znamená více.

Rally New Zealand
(28. - 31. srpna 2008)
Tam jsem chtěl vždycky startovat. Nový Zéland má velký punc exotiky, pro Evropana je to nejvzdálenější závod. Očekávám velmi rychlý závod, protože tratě tam jsou rovné, bez děr a kamenů. Nevím, co mě pořádně čeká, ale slyšel jsem, že to je nádherný závod. Finančně a logisticky to bude hodně náročné, proto následující akci v Japonsku vynechávám.

Wales Rally GB
(28. - 30. listopadu 2008)
S touto rallye mám naopak velké zkušenosti, už jsem tam jel hodněkrát. Pokusíme se je zúročit. Problém ale je, že domácí jezdci tam jsou takřka neporazitelní. Ve Walesu hodně záleží na počasí, tady jsem zažil největší maso v životě. Minule to nebylo o závodění, pomalu šlo o život. Neviděl jsem na kapotu auta. Místní organizátoři jsou však tvrdí, kteří závod jen tak nezruší. Nevím, co by se muselo dít, aby to udělali.

Autor: Pavel Mikeš

7.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč

Řidiči tahačů Řidiči tahačů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Nabízíme:, denní návraty (řidič je každý den doma), víkendy volné, stabilní přepravy, vnitrostátní přepravy, nový vozový park, stabilní příjem, garantovaný výplatní termín, věrnostní program, měsíční odměny, profesní školení, , Požadujeme:, řidičský průkaz sk. C+E, profesní průkaz, kartu do tachografu, zdravotní způsobilost, psychotesty, spolehlivost a zodpovědnost , , První kontakt telefonicky nebo e-mailem.. Pracoviště: Psota transport s.r.o. - pávov, 586 01 Jihlava 1. Informace: Karel Psota, +420 607 938 289.

Stavebnictví - Stavebnictví Ostatní stavební technici 30 000 Kč

Ostatní stavební technici Stavební technik. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘP B. Pracoviště: Vsm, spol. s r.o., Znojemská, č.p. 5333, 586 01 Jihlava 1. Informace: Jana Fialová, +420 734 800 521.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 20 000 Kč

Lešenáři Lešenář. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Nutná fyzická zdatnost a zdravotní způsobilost.. Pracoviště: Vsm, spol. s r.o., Znojemská, č.p. 5333, 586 01 Jihlava 1. Informace: Jiří Štěpánek, +420 731 072 212.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 18 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič nákladního automobilu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Místo výkonu práce Na Hranici 6, Jihlava. , Dopravní společnost SILVA CZ, s.r.o., zabývající se silniční a železniční přepravou, hledá zaměstnance na pozici řidiče (Flotila: nákladní automobily s posuvnou podlahou, nákladní automobily s hydraulickou rukou, nákladní automobily na přepravu kontejnerů) , Náplň práce: , - Svoz a rozvoz dřeva , - Svoz pilin, štěpky a dřevního odpadu , - Vývoz výrobků , Požadujeme: , - ŘP skup. C, E podmínkou , - Praxi min. 2 roky , - Platný profesní průkaz , - Trestní bezúhonnost, Nabízíme: , - Atraktivní mzdové ohodnocení dle výkonu a další bonusy, - Náborový příspěvek, - Stabilní zázemí mezinárodní firmy , - Možnost získání oprávnění k manipulaci s hydraulickou rukou , - Slevy na výrobky společnosti Kronospan , - Závodní stravování, - Dle dohody zajištění ubytování v podnikové ubytovně. Pracoviště: Silva cz, s.r.o., Na Hranici, č.p. 2361, 586 01 Jihlava 1. Informace: Zdeňka Juránková, +420 567 124 427.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Vypnout mobily, je čas na výlet. Dětem stačí les za čtyři stovky

Jan Kašpar byl k Okresnímu soudu v Jihlavě předveden eskortou z vazby.

Násilí na družce trestal soud čtyřmi lety vězení

Písničkář Pokáč prozradil, jaká jména vybral pro tygří mláďata

Jihlava – V zoo se narodily tygřátka, ach ten život, to je pohádka. O březnovém narození tygrů sumaterských Zoo Jihlava se díky nové písni Hořkosladká komedie českého písničkáře Pokáče v květnu dozvěděli deseti tisíce lidí. O nadcházející neděli tento mladý hudebník přijede mláďata pokřtít. Redakci Deníku prozradil, jaká jména pro dvě kočičí slečny vybral.

Při jarním úklidu odtáhli vice než dvě stě aut

Jihlava – Dvacet pracovníků Služeb města Jihlavy (SMJ) osm týdnů čistilo jihlavské ulice. S jarním úklidem začali na konci března po jednotlivých oblastech, krajské město s příměstskými obcemi rozdělili do sedmi úseků. SMJ čištění započali na ulicích Helenínská, Průmyslová a Pávovská.

Krásná žena z Orientu, Ruska či Uruguaye? Vyberte nejhezčí fanynku skupiny A

Fotbalové mistrovství světa v Rusku neprovázejí jen nádherné útočné akce a góly, ale i krásné ženy na tribunách či náměstích. Do konce června vám budeme nabízet nejsympatičtější fanynky týmů z každé skupiny. Můžete hlasovat pro vaší favoritku, vítězky pak postoupí do finále, v němž se „utkají“ o pomyslný titul Miss šampionátu.

Vesnice roku je letos Vepříkov, bodovaly i ostatní obce z Vysočiny

Vysočina - Obec Vepříkov na Havlíčkobrodsku se stala pro rok 2018 Vesnicí roku Kraje Vysočina. Malá obec se zhruba 350 obyvateli kousek od Chotěboře není v soutěži obcí žádným nováčkem. Ale ani ostatní obce z Kraje Vysočina neodešly ze soutěže s prázdnou.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT