VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop má šanci strhnout pozornost na sebe

Jihlava - Už v pátek vstoupí v rámci Švédské rallye do nové sezony jihlavský jezdec Martin Prokop. A letos ho nečeká žádná procházka rajským sadem, kromě útoku na vysněný titul v juniorském mistrovství světa by se rád rovněž zabydlel mezi elitou v šampionátu produkčních vozů.

7.2.2008
SDÍLEJ:

„Nestavím si priority, chci uspět v obou šampionátech. Řadím je na stejnou úroveň a těším se na všechny závody,“ uvádí pětadvacetiletý jezdec z týmu Jipocar Racing.

V JWRC se opět představí s Citroënem C2 S1600, v seriálu produkčních vozů ve třídě N s Mitsubishi Lancer nejnovější evoluce.

V loňské sezoně jste v juniorském šampionátu skončil na třetím místě. O titul jste přišel kvůli hloupé chybě ve Finsku. Znamená to, že letos nic jiného než první místo neberete?Takhle bych to nerad formuloval. Nechci říct přímo, že beru jen první místo. Chci se vyvarovat chyb z loňska a když se to povede, tak by to mělo vyjít. Ovšem za předpokladu, že si udržím loňskou rychlost.

Tím míníte hlavně závody na asfaltu?
(smích) V podstatě ano, loni jsem ze tří závodů na asfaltu vyhrál dva a v Katalánii jsem skončil druhý. Pro nás středoevropany je povinnost uspět na asfaltu.

Váš kalendář v juniorech je symetricky rozdělený, první tři závody na šotolině, zbývající na asfaltu. Je to pro vás výhoda?
Může být, protože jsme si na něm jistí. Nechci ale ze sebe dělat asfaltového specialistu, rád bych podával vyrovnané výkony po celý rok.

Který závod považujete za nejtěžší?
Asi hned ten první v Mexiku. Tratě jsou plné brodů a děr, mají nezvyklý charakter zatáček. Takové u nás v Evropě nejsou. Loni jsem tam trénoval, takže nějaký náskok proti soupeřům mám. Nejedu tam ale s přehnanými ambicemi.

A co konkurence?
Je dost nečitelná. Hodně lidí se přihlásilo pod týmy, takže uvidíme až v Mexiku.

Které závody letos vynecháte?
V juniorech to bude Jordánsko, které je velkou neznámou. V šampionátu produkčních vozů vynechám Japonsko, které mi nesedí v náročném finančním a hlavně logistickém plánu, a Finsko. To bych nevypustil, jenže produkční vozy se tam jedou současně s juniory. Je mi to líto, ale nedá se nic dělat. Z patnácti vypsaných závodů jich pojedu dvanáct.

Jaké máte ambice ve třídě N?
Když se kouknu na startovní listinu, jsou na ní v této kategorii většinou nejrychlejší jezdci z jednotlivých zemí. Budu sbírat hlavně zkušenosti, kdybych se dostal do osmičky, byl by to velmi pěkný výsledek.

Zkuste nastínit rozdíly mezi Citroënem C2 S1600 a Mitsubishi Lancer.
Jsou to auta diametrálně odlišná. Jedno je dvoukolka, druhé čtyřkolka. Jedno má turbo, druhé ne. Zvláštní ale je, že jsou v konečném součtu podobně rychlá.

A co jízdní vlastnosti?
Citroën dobře sedí na trati a výborně brzdí. Mitsubishi zase má lepší trakci, nehrabe v zatáčkách.

Je to těžké přeorientovat se z jednoho vozu na druhý?
S přechodem problémy nemám.

Zkuste si zavěštit, bude to rok Martina Prokopa?
(smích) To se teprve uvidí. V každém případě mám možnost se ukázat v co nejlepším světle a strhnout pozornost na sebe. Letos se totiž do seriálu juniorů, produkčních vozů či wéercéček žádný jiný Čech nepřihlásil.

Ani Jan Kopecký?
Ani on ne, jezdí totiž v barvách škodovky a ta vyvíjí nový model. Absolvuje asi jen několik jednotlivých závodů. To platí i o dalších jezdcích.

kdo je Martin Prokop

Narozen: 4. října 1982
Bydliště: Jihlava, Praha
Stav: svobodný
Záliby: motocykly, florbal, sport
Debut: 2001, Rally Vysočina
Spolujezdec: Jan Tománek
Největší úspěchy - 2003: vicemistr MČR sprintrally sk. N.
2004: 5. místo MMČR absolutně, 1. místo Mogul Šumava Rally (Škoda Octavia WRC).
2005: 1. místo Jänner Rally sk. A, 1. místo Valašská rally sk. A (4. abs.), 1. místo Seat Rally Český Krumlov sk. A.
2006: 1. místo Rally Monte Carlo - tř. A6 (Citroën C2 S1600), 1. místo Rally Catalunya - JWRC, 3. místo Rally Bohemia (absolutně).
2007: 1. místo Rally Monte Carlo - tř. A6 (Citroën C2 S1600), 1. místo Rally Deutschland - JRC, 1. místo Rally de France Tour de Corse - JRC.

Corona Rally Méxiko
(29. 2. - 2. 3. 2008)
Jsem rád, že Mexiko na poslední chvíli zařadili do seriálu mistrovství světa. Loni jsem tam zajel potrénovat, takže bych byl pochopitelně nerad, kdyby to přišlo vniveč. Celá ta legrace byla organizačně a finančně hodně náročná. Čeká nás exotické prostředí, na které nejsme moc zvyklí. Závod může razantním způsobem ovlivnit chování diváků, kteří nejsou zrovna moc sportovní. Házejí po autech kameny, staví na trati zídky z kamenů a baví se tím, jak to jezdci zvládají.

Rally d'Italia - Sardegna
(16. - 18. května 2008)
Sardinie je pro juniorskou kategorii nejtěžší závod, pro tuto třídu je téměř nesjízdný. Jenže já už jsem ji absolvoval, a proto jsem se pro ni rozhodl. Italské rallye jsem dal přednost před neznámým Jordánskem. Bude důležité zvolit odpovídající tempo a dojet do cíle. To zpravidla znamená úspěch, takže to bude hodně taktický závod.

Neste Oil Rally Finland
(31. 7. - 3. 8. 2008)
Zase budu snášet superlativy, je to můj jasně nejoblíbenější závod. Paradoxně jsem ho nikdy nedokončil. Loňská chyba mě stála zisk juniorského titulu. Finsko je velmi rychlý závod a tenhle adrenalin je pro mě vždy velkou výzvou. Rozhodují okamžiky. Jen mě mrzí, že juniorský šampionát se termínově kryje s produkčními vozy. Musel jsem se rozhodnout, dal jsem přednost juniorům.

ADAC Rallye Deutschland
(14. - 17. srpna 2008)
Pravý opak Finska. Je to můj nejméně oblíbený závod, ve kterém se daří. Loni jsem tady vyhrál, jednoznačně a bez nervů. Hodně soupeřů se na mě chystá a budou mě chtít porazit. Všeobecně však platí povinnost, pro nás středoevropské jezdce, potvrdit naše schopnosti na asfaltu.
Rallye Catalunya - Costa Daurada (2. - 5. října 2008)
Další podnik, jenž mi vyhovuje. Předloni jsem v Katalánii vyhrál, loni to bylo obtížnější a skončil jsem druhý. Na asfalty se musíme technicky zaměřit, obzvláště když zaprší. Musíme vyladit nastavení citroënu, tady cítíme rezervy. Už teď o tom přemýšlíme, loni nás podmínky poněkud vyšplouchly. Pokud chceme být nejrychlejší, tak se to musí změnit.

Rallye de France-Tour de Corse (10. - 12. října 2008)
Korsika je sice řazena mezi asfaltové závody, ale je bližší šotolinovému stylu jízdy. Nestálý charakter dělá divy a řadí ji tak mezi záludné závody. Jsou tady skály, propasti, nerovnosti. Platí na ni jediné: dobře se připravit, protože se řadí mezi specifické tratě. Loni jsem tady vyhrál, ale spíš díky taktice. Jezdecky to rozhodně nebylo tak, jak bych si představoval.

Uddeholm Swedish Rally
(8. - 10. února 2008)
To je nejtěžší závod kalendáře, je velmi specifický. Hodně záleží na tom, jestli je jezdec seveřan, nebo ne. Švédskou rallye pojedu potřetí, ale i tentokrát v podstatě bez výraznějších vyhlídek na úspěch. Pořád sbírám zkušenosti, protože jízda na sněhu je hodně specifická. Je to nejrychlejší rallye, takže jsou v okolí i potřeba sněhové bariéry, abychom se o ně mohli zbrzdit, nebo od nich odpíchnout. Jinak není závod bezpečný.

Rally Argentina
(28. - 30. března 2008)
Pro nás je to velká neznámá, nevím, co můžu od tohoto závodu čekat. Nikdy jsem tam nebyl, ale předpokládám, že tratě budou velmi rozbité a náročné na techniku. Soupeři budou kvůli problémům odpadat, takže víc než na rychlosti bude záviset na výdrži auta. Bude potřeba držet tempo, ale zároveň šetřit auto. Nejtěžší bude se vypořádat se závodem v hlavě. Argentina voní exotikou a může se chlubit největší diváckou kulisou.

Acropolis Rally of Greece
(29. 5 - 1. 6. 2008)
Rallye Akropolis se všichni bojí, protože patří mezi velmi těžké závody. Já se ale do Řecka obzvlášť těším, protože loni se nám tam dařilo. Na některých úsecích jsme zajížděli velmi rychlé časy. Posbírali jsme nějaké zkušenosti a jestli pojedeme jako loni, tak skončíme vysoko.

Rally of Turkey
(13. - 15. června 2008)
Co k tomu říct, čeká nás jedna rozbíječka za druhou. Hodně bude záviset na počasí. Před dvěma roky se tam strhla strašná bouřka a tratě nešlo pořádně projet, natož na nich závodit. Profilově jsou podobné těm argentinským, takže to bude další vyzrálý závod, kde může platit, že méně znamená více.

Rally New Zealand
(28. - 31. srpna 2008)
Tam jsem chtěl vždycky startovat. Nový Zéland má velký punc exotiky, pro Evropana je to nejvzdálenější závod. Očekávám velmi rychlý závod, protože tratě tam jsou rovné, bez děr a kamenů. Nevím, co mě pořádně čeká, ale slyšel jsem, že to je nádherný závod. Finančně a logisticky to bude hodně náročné, proto následující akci v Japonsku vynechávám.

Wales Rally GB
(28. - 30. listopadu 2008)
S touto rallye mám naopak velké zkušenosti, už jsem tam jel hodněkrát. Pokusíme se je zúročit. Problém ale je, že domácí jezdci tam jsou takřka neporazitelní. Ve Walesu hodně záleží na počasí, tady jsem zažil největší maso v životě. Minule to nebylo o závodění, pomalu šlo o život. Neviděl jsem na kapotu auta. Místní organizátoři jsou však tvrdí, kteří závod jen tak nezruší. Nevím, co by se muselo dít, aby to udělali.

Autor: Pavel Mikeš

7.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Bankovnictví a finanční služby - Bankovnictví a finanční služby Účetní 16 760 Kč

Ostatní úředníci v oblasti účetnictví Ostatní úředníci v oblasti účetnictví - samostatný odborný ekonom. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16760 kč, mzda max. 25230 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Upřednostňujeme záslání životopisu. Pracovní poměr na dobu určitou - může být prodloužen.. Pracoviště: Zdravotnická záchranná služba kraje vysočina, příspěvková organizace, Vrchlického, č.p. 4843, 586 01 Jihlava 1. Informace: Eva Semrádová, +420 567 571 246.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 20 000 Kč

Mechanici a opraváři motorových vozidel Mechanik do autoservisu. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Do našeho kolektivu v Jihlavě hledáme mechanika do servisu VIANOR., Vyučení v oboru automechanik nebo opravář výhodou. , Pracovní doba od 7,30-17,00 hod. V sezóně střídavě soboty dopoledne.. Pracoviště: Gpd a.s. - pracoviště jihlava, Znojemská, č.p. 4945, 586 01 Jihlava 1. Informace: Michaela Neradná, +420 567 230 521,776 895 588.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Dispečer 20 000 Kč

Dopravní dispečeři Dispečer TKD. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Náplní Vaší práce bude, - organizace vozidel kamionové dopravy, - 90% objemu práce od smluvních zákazníků, - kontrola kvality práce řidičů (dodržení trasy, spotřeba PHM, péče o vozidlo), Požadujeme, - základní vzdělání, - orientace na zákazníka a kvalitu služeb, - organizační a komunikační dovednosti (praxe ve vedení kolektivu vítána), - ŘP sk. B, - praxe v oblasti dopravy výhodou, Nabízíme, - motivující mzdové ohodnocení, - zajímavou, samostatnou a různorodou práci ve stabilní a rozvíjející se společnosti, - pracovní poměr na dobu neurčitou, - zázemí a benefity velké společnosti (zvýhodněné cestování firemními autobusy pro Vás i Vaše rodinné příslušníky, stabilizační půjčka, spořící pojištění, sociální program, výhodné mobilní tarify, slevy na zboží a služby aj.). Pracoviště: Icom transport a.s., Jiráskova, č.p. 1424, 586 01 Jihlava 1. Informace: Jana Wasserbauerová, +420 720 042 744.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři 20 000 Kč

Mechanici klimatizací a chladicích zařízení Mechanik. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Vyučení a zkušenost s prací se stroji výhodou - broušení, lakování. Požadujeme manuální zručnost, ochotu práce přesčas.. Pracoviště: Servis chlazení matějíček s.r.o., Za Nádražím, č.p. 852, 588 13 Polná. Informace: Tomáš Matějíček, +420 607 541 197.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

O výhře nad Slovanem rozhodl čtyřgólový Křivánek

Ilustrační foto

Basketbalisty nejspíš čeká tradiční výběh do Luk

Fotbalový pohár. Nové Město přivítá doma rozjetou Jihlavu

Jihlava - Pohárové derby. Sedmi zápasy bude v úterý rozehráno první kolo MOL Cupu. O postup si to mimo jiných rozdají i SFK Nové Město na Moravě s FC Vysočina Jihlava.

Hofmann zastínil i Kadlece. Utkání s Olomoucí bylo výjimečné, přiznává

/ROZHOVOR/ Odehrál nejlepší zápas kariéry, poprvé v jednom utkání nejvyšší české fotbalové soutěže vstřelil dvě branky. Stoper Slovácka Stanislav Hofmann byl ústřední postavou domácího mužstva proti silné Olomouci.   

Karviná hlásí posilu, po angažmá v Polsku přichází slovenský útočník Guba

Slovenský fotbalista Dávid Guba, kterému vypršela smlouva v polském týmu Termalica Nieciecza, je další posilou prvoligového MFK Karviná.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT