VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop má šanci strhnout pozornost na sebe

Jihlava - Už v pátek vstoupí v rámci Švédské rallye do nové sezony jihlavský jezdec Martin Prokop. A letos ho nečeká žádná procházka rajským sadem, kromě útoku na vysněný titul v juniorském mistrovství světa by se rád rovněž zabydlel mezi elitou v šampionátu produkčních vozů.

7.2.2008
SDÍLEJ:

„Nestavím si priority, chci uspět v obou šampionátech. Řadím je na stejnou úroveň a těším se na všechny závody,“ uvádí pětadvacetiletý jezdec z týmu Jipocar Racing.

V JWRC se opět představí s Citroënem C2 S1600, v seriálu produkčních vozů ve třídě N s Mitsubishi Lancer nejnovější evoluce.

V loňské sezoně jste v juniorském šampionátu skončil na třetím místě. O titul jste přišel kvůli hloupé chybě ve Finsku. Znamená to, že letos nic jiného než první místo neberete?Takhle bych to nerad formuloval. Nechci říct přímo, že beru jen první místo. Chci se vyvarovat chyb z loňska a když se to povede, tak by to mělo vyjít. Ovšem za předpokladu, že si udržím loňskou rychlost.

Tím míníte hlavně závody na asfaltu?
(smích) V podstatě ano, loni jsem ze tří závodů na asfaltu vyhrál dva a v Katalánii jsem skončil druhý. Pro nás středoevropany je povinnost uspět na asfaltu.

Váš kalendář v juniorech je symetricky rozdělený, první tři závody na šotolině, zbývající na asfaltu. Je to pro vás výhoda?
Může být, protože jsme si na něm jistí. Nechci ale ze sebe dělat asfaltového specialistu, rád bych podával vyrovnané výkony po celý rok.

Který závod považujete za nejtěžší?
Asi hned ten první v Mexiku. Tratě jsou plné brodů a děr, mají nezvyklý charakter zatáček. Takové u nás v Evropě nejsou. Loni jsem tam trénoval, takže nějaký náskok proti soupeřům mám. Nejedu tam ale s přehnanými ambicemi.

A co konkurence?
Je dost nečitelná. Hodně lidí se přihlásilo pod týmy, takže uvidíme až v Mexiku.

Které závody letos vynecháte?
V juniorech to bude Jordánsko, které je velkou neznámou. V šampionátu produkčních vozů vynechám Japonsko, které mi nesedí v náročném finančním a hlavně logistickém plánu, a Finsko. To bych nevypustil, jenže produkční vozy se tam jedou současně s juniory. Je mi to líto, ale nedá se nic dělat. Z patnácti vypsaných závodů jich pojedu dvanáct.

Jaké máte ambice ve třídě N?
Když se kouknu na startovní listinu, jsou na ní v této kategorii většinou nejrychlejší jezdci z jednotlivých zemí. Budu sbírat hlavně zkušenosti, kdybych se dostal do osmičky, byl by to velmi pěkný výsledek.

Zkuste nastínit rozdíly mezi Citroënem C2 S1600 a Mitsubishi Lancer.
Jsou to auta diametrálně odlišná. Jedno je dvoukolka, druhé čtyřkolka. Jedno má turbo, druhé ne. Zvláštní ale je, že jsou v konečném součtu podobně rychlá.

A co jízdní vlastnosti?
Citroën dobře sedí na trati a výborně brzdí. Mitsubishi zase má lepší trakci, nehrabe v zatáčkách.

Je to těžké přeorientovat se z jednoho vozu na druhý?
S přechodem problémy nemám.

Zkuste si zavěštit, bude to rok Martina Prokopa?
(smích) To se teprve uvidí. V každém případě mám možnost se ukázat v co nejlepším světle a strhnout pozornost na sebe. Letos se totiž do seriálu juniorů, produkčních vozů či wéercéček žádný jiný Čech nepřihlásil.

Ani Jan Kopecký?
Ani on ne, jezdí totiž v barvách škodovky a ta vyvíjí nový model. Absolvuje asi jen několik jednotlivých závodů. To platí i o dalších jezdcích.

kdo je Martin Prokop

Narozen: 4. října 1982
Bydliště: Jihlava, Praha
Stav: svobodný
Záliby: motocykly, florbal, sport
Debut: 2001, Rally Vysočina
Spolujezdec: Jan Tománek
Největší úspěchy - 2003: vicemistr MČR sprintrally sk. N.
2004: 5. místo MMČR absolutně, 1. místo Mogul Šumava Rally (Škoda Octavia WRC).
2005: 1. místo Jänner Rally sk. A, 1. místo Valašská rally sk. A (4. abs.), 1. místo Seat Rally Český Krumlov sk. A.
2006: 1. místo Rally Monte Carlo - tř. A6 (Citroën C2 S1600), 1. místo Rally Catalunya - JWRC, 3. místo Rally Bohemia (absolutně).
2007: 1. místo Rally Monte Carlo - tř. A6 (Citroën C2 S1600), 1. místo Rally Deutschland - JRC, 1. místo Rally de France Tour de Corse - JRC.

Corona Rally Méxiko
(29. 2. - 2. 3. 2008)
Jsem rád, že Mexiko na poslední chvíli zařadili do seriálu mistrovství světa. Loni jsem tam zajel potrénovat, takže bych byl pochopitelně nerad, kdyby to přišlo vniveč. Celá ta legrace byla organizačně a finančně hodně náročná. Čeká nás exotické prostředí, na které nejsme moc zvyklí. Závod může razantním způsobem ovlivnit chování diváků, kteří nejsou zrovna moc sportovní. Házejí po autech kameny, staví na trati zídky z kamenů a baví se tím, jak to jezdci zvládají.

Rally d'Italia - Sardegna
(16. - 18. května 2008)
Sardinie je pro juniorskou kategorii nejtěžší závod, pro tuto třídu je téměř nesjízdný. Jenže já už jsem ji absolvoval, a proto jsem se pro ni rozhodl. Italské rallye jsem dal přednost před neznámým Jordánskem. Bude důležité zvolit odpovídající tempo a dojet do cíle. To zpravidla znamená úspěch, takže to bude hodně taktický závod.

Neste Oil Rally Finland
(31. 7. - 3. 8. 2008)
Zase budu snášet superlativy, je to můj jasně nejoblíbenější závod. Paradoxně jsem ho nikdy nedokončil. Loňská chyba mě stála zisk juniorského titulu. Finsko je velmi rychlý závod a tenhle adrenalin je pro mě vždy velkou výzvou. Rozhodují okamžiky. Jen mě mrzí, že juniorský šampionát se termínově kryje s produkčními vozy. Musel jsem se rozhodnout, dal jsem přednost juniorům.

ADAC Rallye Deutschland
(14. - 17. srpna 2008)
Pravý opak Finska. Je to můj nejméně oblíbený závod, ve kterém se daří. Loni jsem tady vyhrál, jednoznačně a bez nervů. Hodně soupeřů se na mě chystá a budou mě chtít porazit. Všeobecně však platí povinnost, pro nás středoevropské jezdce, potvrdit naše schopnosti na asfaltu.
Rallye Catalunya - Costa Daurada (2. - 5. října 2008)
Další podnik, jenž mi vyhovuje. Předloni jsem v Katalánii vyhrál, loni to bylo obtížnější a skončil jsem druhý. Na asfalty se musíme technicky zaměřit, obzvláště když zaprší. Musíme vyladit nastavení citroënu, tady cítíme rezervy. Už teď o tom přemýšlíme, loni nás podmínky poněkud vyšplouchly. Pokud chceme být nejrychlejší, tak se to musí změnit.

Rallye de France-Tour de Corse (10. - 12. října 2008)
Korsika je sice řazena mezi asfaltové závody, ale je bližší šotolinovému stylu jízdy. Nestálý charakter dělá divy a řadí ji tak mezi záludné závody. Jsou tady skály, propasti, nerovnosti. Platí na ni jediné: dobře se připravit, protože se řadí mezi specifické tratě. Loni jsem tady vyhrál, ale spíš díky taktice. Jezdecky to rozhodně nebylo tak, jak bych si představoval.

Uddeholm Swedish Rally
(8. - 10. února 2008)
To je nejtěžší závod kalendáře, je velmi specifický. Hodně záleží na tom, jestli je jezdec seveřan, nebo ne. Švédskou rallye pojedu potřetí, ale i tentokrát v podstatě bez výraznějších vyhlídek na úspěch. Pořád sbírám zkušenosti, protože jízda na sněhu je hodně specifická. Je to nejrychlejší rallye, takže jsou v okolí i potřeba sněhové bariéry, abychom se o ně mohli zbrzdit, nebo od nich odpíchnout. Jinak není závod bezpečný.

Rally Argentina
(28. - 30. března 2008)
Pro nás je to velká neznámá, nevím, co můžu od tohoto závodu čekat. Nikdy jsem tam nebyl, ale předpokládám, že tratě budou velmi rozbité a náročné na techniku. Soupeři budou kvůli problémům odpadat, takže víc než na rychlosti bude záviset na výdrži auta. Bude potřeba držet tempo, ale zároveň šetřit auto. Nejtěžší bude se vypořádat se závodem v hlavě. Argentina voní exotikou a může se chlubit největší diváckou kulisou.

Acropolis Rally of Greece
(29. 5 - 1. 6. 2008)
Rallye Akropolis se všichni bojí, protože patří mezi velmi těžké závody. Já se ale do Řecka obzvlášť těším, protože loni se nám tam dařilo. Na některých úsecích jsme zajížděli velmi rychlé časy. Posbírali jsme nějaké zkušenosti a jestli pojedeme jako loni, tak skončíme vysoko.

Rally of Turkey
(13. - 15. června 2008)
Co k tomu říct, čeká nás jedna rozbíječka za druhou. Hodně bude záviset na počasí. Před dvěma roky se tam strhla strašná bouřka a tratě nešlo pořádně projet, natož na nich závodit. Profilově jsou podobné těm argentinským, takže to bude další vyzrálý závod, kde může platit, že méně znamená více.

Rally New Zealand
(28. - 31. srpna 2008)
Tam jsem chtěl vždycky startovat. Nový Zéland má velký punc exotiky, pro Evropana je to nejvzdálenější závod. Očekávám velmi rychlý závod, protože tratě tam jsou rovné, bez děr a kamenů. Nevím, co mě pořádně čeká, ale slyšel jsem, že to je nádherný závod. Finančně a logisticky to bude hodně náročné, proto následující akci v Japonsku vynechávám.

Wales Rally GB
(28. - 30. listopadu 2008)
S touto rallye mám naopak velké zkušenosti, už jsem tam jel hodněkrát. Pokusíme se je zúročit. Problém ale je, že domácí jezdci tam jsou takřka neporazitelní. Ve Walesu hodně záleží na počasí, tady jsem zažil největší maso v životě. Minule to nebylo o závodění, pomalu šlo o život. Neviděl jsem na kapotu auta. Místní organizátoři jsou však tvrdí, kteří závod jen tak nezruší. Nevím, co by se muselo dít, aby to udělali.

Autor: Pavel Mikeš

7.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 17 200 Kč Přepážkoví pracovníci na poštách Pracovník/ce přepážky. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17200 kč, mzda max. 21500 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: - vykonávání standardních poštovních služeb na přepážce, - aktivní nabídka služeb smluvních partnerů, - prodej poštovních produktů, služeb, doplňkového zboží a produktů smluvních partnerů, - příjem poštovních poukázek, - příjem poštovních zásilek, Požadujeme praxi v obchodu (prodejní dovednosti), případně praxi s finančními či pojistnými produkty., Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení na dobu neurčitou.. Pracoviště: Česká pošta, s.p. - pošta 01 jihlava, Masarykovo náměstí, č.p. 4321, 586 01 Jihlava 1. Informace: Marie Pazderníková, +420 954 258 601,734 877 362. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 18 000 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič nákladního automobilu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Požadujeme:, ŘP skupiny C, profesní průkaz a karta řidiče. Pracoviště: Josef kubů - pracoviště, Na Hranici, č.p. 4839, 586 01 Jihlava 1. Informace: Josef Kubů, +420 774 161 116. Zdravotnictví - Zdravotnictví Pracovníci přímé obslužné péče v 18 000 Kč Pracovníci přímé obslužné péče v oblasti pobytové péče Pracovník/ce v sociálních službách ( pečovatel/ka). Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Zajištění celodenní péče o seniory, pomoc při denních aktivitách, stravování,hygieně., Požadujeme střední odborné vzdělání v soc. oblasti, popř. základní vzdělání nebo střední odborné vzdělání doplněné kurzem pro pracovníka v soc. službách (lze dodělat během prvního roku zaměstnání). Směnný provoz - 12 hodinové směny od 6.30 do 18.30.. Příplatky za noční, svátky a víkendy. Obec Ždírec leží 12 km od Jihlavy na hlavní autobusové lince Jihlava Polná.. Pracoviště: Domov ždírec, příspěvková organizace, 588 13 Polná. Informace: Miloš Holub, +420 734 238 384. Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 19 000 Kč Skladníci, obsluha manipulačních vozíků Skladník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: . Pracoviště: Duran work service s.r.o. - pracoviště, Nádražní, č.p. 1444, 589 01 Třešť. Informace: Jana Lévai, +420 603 779 511.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Brtnice (v modrém) hostili na svém hřišti Kněžice, které nedokázaly najít odpověď na gól domácího Brussmanna.
6

Ždírec doma překvapil lídra z Batelova

Fotbalisté Velkého Beranova (v modrém) nestačili na Luka nad Jihlavou (ve žlutém).
5

Luka vyhrála ve Velkém Beranově

ANKETA: Kteří hokejisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na hokejového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

ANKETA: Kteří fotbalisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na fotbalového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT