Přesto i čtvrté místo a dvanáctá příčka v celkové klasifikaci je výsledkem z říše snů.

Prokop se spolujezdcem Tománkem si do posledního dne přinesli náskok 17 sekund, ale ten se jim nepodařilo udržet. Útoku Švéda v posledních pěti rychlostních zkouškách neodolali. Ještě před poslední erzetou měli k dobru jednu sekundu, ale v samotném finiši se museli s umístěním na bedně rozloučit.

„Samozřejmě jsme souboj se Sandellem nevzdali. Bylo to znát na kratších zkouškách, které jsme absolvovali v kontaktu. Ztratili jsme v nich jen několik desetin. Jenže na nejdelším testu dne nám vždy výrazněji ujel. Dostali jsme vždy více než deset sekund, což rozhodlo,“ litoval Martin Prokop.

Přesto byl v cíli spokojený. „Byl jsem nejrychlejší neseveřan v produkčních vozech, tenhle výsledek na tak specifické trati má obrovskou hodnotu. Soutěž jsme absolvovali v maximálním tempu bez jezdeckých chyb. Výtečně fungovalo po celý závod i auto. Určitě je to dobrá výchozí pozice do dalších produkčních závodů, psychicky nás to posílí i před Mexikem, kde začíná juniorský šampionát,“ hodnotí závod Prokop.

Radost mu jen kalilo nepříznivé počasí. Teploty ve všech třech dnech se vyšplhaly nad nulu, tradiční sníh a led na tratích často chyběl. To se pochopitelně podepsalo na kvalitě tratí.

„Charakter vložek třetího dne se proti předchozím nezlepšil. Ráno bylo ještě trochu sněhu, ale druhé průjezdy byly kompletně na šotolině. To si vyžádalo i zrušení jednoho testu. Prostě v tomto směru soutěž vůbec nevyšla,“ dodal.

Dalším startem posádky týmu Jipocar Racing bude na konci února Corona Rallye Mexico, jež zahájí juniorský šampionát. V ní bude startovat s Citroënem C2 S1600.

„Nemám problémy s přechodem do jiného auta, zvykám si bez problémů,“ uzavírá Prokop.

Uddeholm rallye PCWRC:

1. Hänninen, Markkula (Finsko, Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:59:08,7
2. Ketomaa, Teiskonen (Finsko, Subaru Impreza N14) -1:23,2
3. Sandell, Axelsson (Švédsko, Peugeot S2000) -1:51,8
4. Prokop, Tománek (ČR, Mitsubishi Lancer Evo IX) -2:03,0
5. Nittel, Ruf (Německo, Mitsubishi Lancer Evo IX) -3:55,3
6. Arai, Macneall (Japonsko/Austrálie, Subaru Impreza N14) -4:22,9