„Měli jsme dobrý rozpis, na který se dalo spolehnout,“ řekl jen.

Jenže je toho mnohem víc, co jihlavský pilot Jipocar racing teamu vozí v závodní sedačce. Zkušenosti. Novozélandská soutěž patří k absolutnímu vrcholu co do obtížnosti tratí.

Ve Finské rallye v rámci juniorského mistrovství světa, kterou ovládl před měsícem, startoval čtyřikrát. „A až napočtvrté se mi podařilo dojet do cíle,“ vzpomněl Prokop první letošní triumf v závodě světového šampionátu.

Umění kombinovat. Novozélandská rallye patří do kalendáře produkčních vozů PWRC, strojů sériové výroby s omezeným počtem úprav.
Prokop si ovšem pro světové renomé dosud dojížděl na vozech v juniorském mistrovství. „Nechceme ale PWRC úplně vypustit, budeme obě třídy kombinovat,“ vysvětluje. „Nebýt technických problémů, které nás letos srážely, mohli jsme mít oba tituly. Ale to jsou jen kdyby…“

Po startu s mitsubishi se Prokop bude muset opět adaptovat na Citroën C2, s nímž absolvuje závěr juniorského mistrovství. „Teď jsme ukázali, že jsme komplexní a dokážeme konkurovat finské škole jak na čtyřkolce, tak na dvoukolce.“

Prémie. Finančně je zajímavější mistrovství pro jezdce do 28 let. „Tam piloty podporují automobilky,“ říká Prokop. „Naopak v produkčním mistrovství je levnější auto. O to dál se s ním ale musí cestovat.“

Preference kategorie. Mezi juniory jezdí velmi draví, mladí jezdci, produkční seriál naopak patří ostříleným mazákům.
„Naší prioritou je ale šampionát juniorský, odkud vede jasnější cesta do továrních týmů,“ uvědomuje si Prokop.

Letos už na triumf pomýšlet nemůže, je sedmý s dvanácti body. Stále však žije naděje na umístění mezi medailovou trojicí. Vítěze, který by byl stejně jako Prokop členem programu C2 Junior experience, čekají dva závody mistrovství světa na palubě Citroënu WRC, druhého jeden podnik, třetí dostane šanci na jednodenní testování. To získal Prokop loni.

Výsledek ze Zélandu je ale pádným argumentem, že Prokop mezi elitu patří. Snad pilot z Jihlavy konečně zavítá do vysněné kategorie po bok Loeba a spol. a naváže na předchůdce Krestu a Kopeckého ve světě WRC.
„Budeme se snažit, byla by škoda nevyužít let zkušeností…“

Automobilky a Češi
Ford: v jeho barvách brázdil tratě MS Roman Kresta
Škoda: WRC boleslavské automobilky ukázal světu Jan Kopecký
Citroën: tým mistra světa Francouze Loeba, pojede za něj i Prokop