Nestačila pouze na Švéda Patricka Sandella, který jel s továrním vozem Škoda Fabia, a domácího jezdce Eyvinda Brynildsena. „Jsme spokojeni s celým víkendem. Sice jsme měli nějaké problémy, ale dojeli jsme. Jsme šťastni, že jsme v cíli na třetím místě, je to pro nás fantastický začátek šampionátu. Bylo těžké bojovat proti místním pilotům,“ radoval se v cíli Prokop.

Jihlavský pilot už před startem věděl, že ho na sněhovém podkladu čeká nekompromisní souboj se severskými jezdci. „Na sněhu a ledu jezdím tak jednou ročně, ale jsem rád, že se s každým kilometrem zlepšujeme. Přiblížil jsem se formě z loňského Švédska. Byl jsem nadšený, že jsem dokázal držet krok se severskými jezdci, to je určitě příjemné zjištění,“ chrlí ze sebe.

Můstky nesly štěstí

O stupních vítězů rozhodl v sobotních rychlostních zkouškách. Už v ranní sekci se přiblížil na dostřel Portugalci Araujovi a po rychlostním testu číslo jedenáct už nejrychlejším neseverským jezdcem. Skokanské můstky v Lillehammeru byly němými svědky.

„Změna nastavení, kterou jsme udělali v pátek večer, se osvědčila, lancer výtečně fungoval. Také podmínky na trati byly výtečné. Hlavně zkouška Mountain byla svezením snů. Snažili jsme se trochu přidat, jízdu jsem si náramně užíval, což bylo znát na časech,“ komentuje stěžejní sobotní část Prokop.

V závěrečných šesti erzetách měl úkol odrazit útok dotírajícího Nora Mikkelsena, který měl výhodu ve znalosti tratí. Jenže domácí jezdec chyboval, a pořadí na stupních vítězů se tak už nezměnilo.

Výsledky - PCWRC: 1. Sandell (Škoda, Švédsko) 3:49:43,6, 2. Brynildsen (Mitsubishi, Norsko) -44,1, 3. Prokop (Mitsubishi, Česko) -2:56,7.

Střídání aut pokračuje

Citroën, mitsubishi a zase citroën. Martin Prokop si zvyká na změnu rytmu a střídání juniorské soutěže s šampionátem produkčních vozů. Po úspěšné Norské rallye se už začíná soustředit na Kyperskou. Ta se sice jede až za měsíc, ale jihlavský jezdec z ní má obavy.

„Je to asi nejtěžší závod v kalendáři. V podstatě to bude o tom s technikou přežít. Tratě jsou plné děr a ostrých kamenů, rychlostní průměry jsou tam nízké, okolo čtyřiceti kilometrů v hodině,“ mračí se Prokop.

Následující zastávku absolvuje český tým Jipocar Racing se svým mitsubishi pro změnu zase na jihu Evropy, konkrétně v Portugalsku. To se už ale bude psát začátek dubna.