V prvním podniku v Irsku český tým obsadil druhé místo a vysoko míří i teď.

Úlohu bude mít o hodně ulehčenou, protože v této kategorii JWRC se do soutěže přihlásily jen tři vozy. Prokop, vítěz z první soutěže Irska Aaron Burkart a Polák Michal Kosciuszko. Oba startují s továrním vozem Suzuki.

„Určitě tam jedeme bojovat o první příčku, ale uvidíme, jak budou vypadat měřené testy. Jak moc se na nich bude dát závodit nebo jestli budeme muset i trochu taktizovat. Nechci si toto slovo stále brát do úst, ale popravdě už se nemohu dočkat juniorského závodu, kde se konečně začne závodit v tom pravém slova smyslu. Ale to asi bude až na Sardinii,“ přiznává pilot Citroënu…

Trať Kyperské rallye doznala od svého posledního zařazení do světového šampionátu v roce 2006 podstatných změn. Centrum soutěže sice zůstává v Limassolu, ale nový je servisní areál na pobřeží moře v místní části Germasogeia.

V pátek se posádky vydají na asfaltové rychlostní zkoušky v západní části pohoří Troodos, severně od města Paphos, kde je čeká největší porce kilometrů ze všech tří etap. Specifikem bude pro posádky nutnost použít šotolinové gumy, což však neplatí pro juniorské posádky.

„Jsme rádi, že jsme si dokázali prosadit použití asfaltových pneumatik, což může, ale také nemusí, být naše výhoda. Podle videa asfaltové tratě lemuje šotolina, kterou mohou jezdci WRC postupně vytahat na silnici. Pak by to spíše mohl být náš handicap, riziko defektu či smyku by bylo obrovské. To se uvidí až při vlastní soutěži,“ objasňuje Martin Prokop.

V sobotu čekají na posádky již čistě šotolinové zkoušky ve střední části, závěr se opět odehraje v na západě Troodosu. Ačkoliv neděle obsahuje pouze tři rychlostní zkoušky, jejich délka naznačuje, že to nebude snadný úkol. Více než 30 a 40 km dlouhé zkoušky budou velkou výzvou.

„Všichni doufali, že trať bude o trochu lepší než v minulosti, ale tak tomu nebude. Auto určitě dostane pořádně zabrat, raději si to ani nepředstavuji. Snad to nebude jen o tom to s dvoukolkou vůbec nějak projet,“ obává se člen Jipocar Racing Teamu.

Co na něj čeká
Trať Kyperské rallye měří celkem 1198 km, čtrnáct rychlostních zkoušek tvoří 332,07 km.