Ve startovním poli Horácké rallye byste marně hledali jezdce, který má letos tak velký závodní rozptyl jako je luhačovický pilot Roman Kresta. Posuďte sami.

Na začátku února se svezl na sněhu ve Švédské rallye, před necelými dvěma týdny absolvoval Valašskou rallye a v sobotu i úvodní podnik Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrallye a K4 Pohár České republiky v rallye.

Štěstí a úspěch mu však přinesla až poslední akce. A jaký je pohled na sezonu optikou samotného závodníka?

Švédská rallye

Úvodní podnik mistrovství světa produkčních vozů jel v autě, ve kterém loni Martin Prokop získal druhé místo v celém seriálu.

„Museli jsme ho akorát upravit podle homologace platné pro tuto sezonu. Neměli jsme žádné velké ambice, po letech jsme se chtěli svézt na ledu a sněhu. Já jsem byl ve Švédsku po pětileté přestávce a Petr (Gross – pozn. autora) dokonce po osmileté. Měli jsme v plánu pobavit se a užít si jízdu,“ tvrdí Kresta.

Jenže technika byla proti. „Problémy jsme měli už od shakedownu, po jednom skoku jsme poškodili palivovou nádrž. Před startem jsme ji sice provizorně opravili, ale stejně jsme museli nakonec ve druhé etapě odstoupit.“

Valašská rallye

V oblíbeném podniku chtěl Kresta navázat na vítězství z předchozích dvou let. Jenže cílovou rampu znovu nespatřil. „Chybělo štěstí, v podstatě jsme odstoupili z banálních důvodů. V autě se nám uvolnila spona na hadici přívodu chladicí kapaliny,“ popisuje problém.

Posádka Mogul Racing Teamu se rozhodla neriskovat a auto zastavila. „Mohli bychom poškodit motor. Nedá se nic dělat, je to rallye a to k tomu patří,“ dodal.

Horácká rallye

Konečně vítězství a navíc s nováčkem na sedadle navigátora, Tomášem Kašpárkem.

„Sprint je pro mě krátká soutěž, ale i tak jsem si zazávodil. Sprintrallye ale pro mě není priorita, tou je velký mistrák. Soutěž v Třebíči je ale nedaleko naší základny, proto jsme přijeli. Máme v plánu i další podniky, hlavně ty, co budou blízko. Pokusíme se zajet co nejlepší výsledek,“ slibuje Kresta.