V Mexiku první, v Itálii dvakrát hořel, ale přesto bral bronz. Jihlavský jezdec Martin Prokop vede průběžnou klasifikaci mistrovství světa v rallye ve třídě SWRC. Jenže před Rallye Akropolis moc dobře ví: „Budu muset za to pořádně vzít, protože Tänak má stejně bodů jako já a za námi číhá asi největší favorit Juha Hänninen.“

Prokop se totiž dívá dopředu a následujícím měřením sil nebude jiný závod než populární Finská rallye. „Asi nemůžu moc počítat s tím, že bych je tam porazil. To jsou tratě jako dělané pro ně. Proto by bylo dobré, kdybych dojel v Řecku před nimi a o nějaký ten bodík se jim vzdálil,“ říká.

Zběsilý úprk od úvodních kilometrů však od něj rozhodně nečekejte. V Řecku už startuje popáté a sám tvrdí, že je na techniku tím nejnáročnějším v kalendáři. „Horší je to asi jen Kypru, ale tam se letos nejede. Tratě jsou velmi rozbité, je na nich hodně kamení. Prostě je zde mnoho míst, kde můžete auto pěkně rozbít,“ tvrdí Prokop a dodává: „Je tedy jasné, že v takovém závodě se dá na výpadcích soupeřů hodně získat, ale stejného důvodu u mě i ztratit.“

Na druhou stranu prý však nemusí tolik auto šetřit jako v předchozích letech.

„V Řecku jsem jel pokaždé s produkčním mitsubishi a jednou se suzuki mezi juniory. Fiesta, se kterou teď jezdím, je skoro wéercéčko. Nemusím řešit tolik nějaký ten kámen nebo díru a můžu jet agresivněji. Fiesta toho více vydrží.“

Cestou k úspěchu však i přesto bude koncentrovaná jízda a dobře zvolená taktika.

Mementem může být vzpomínka na Rallye Sardinie, kde Prokopovi dvakrát chytlo auto. „Tady bude ještě větší vedro než na Sardinii. Vysoké teploty nejsou pochopitelně dobré ani pro nás závodníky a ani pro techniku. Doufám ale, že jsem si už tuhle smůlu vybral a nebudeme hořet znovu.“

Prokop už má za sebou i „aklimatizaci“ a nastavení své fiesty si vyzkoušel na sedmikilometrovém testu. „Bude to boj, nastavení vozu jsme museli trati pochopitelně přizpůsobit,“ uzavírá.

Rallye Akropolis začíná zítra ráno a končí v neděli odpoledne, na závodníky čeká 349 soutěžních kilometrů a dalších 870 je čeká na opřejezdech mezi jednotlivými rychlostními zkouškami.