Zatím se vyvíjí všechno podle předpokladu expertů. Světový šampionát v rallye v kategorii SWRC vede s pohodlným osmnáctibodovým náskokem finský expres Juho Hänninen. Jihlavský pilot Martin Prokop však na druhém místě neskládá zbraně a zaútočit chce na Deutschland rallye.

„Druhé místo není špatná pozice, to bychom se asi rouhali. Ale upřímně řečeno – nestačí. Rozdíl osmnácti bodů není malý, ale není také úplně beznadějný. Vždyť o celých patnáct jsme přišli díky technickým potížím v samém úvodu Rallye Akropolis,“ připomíná odhodlaně manažer týmu Quirin Muller.

Loňský vítěz IRC těží z kvalit tovární techniky poslední specifikace mladoboleslavského speciálu, zrozené z množství testů a prověřené v soubojích Interkontinentální série.

Proto je Hänninen favoritem na vítězství v kategorii. O triumf ho už může připravit právě jen Prokop, třetí Estonec Tanak totiž na první místo ztrácí 31 bodů a už pojede jen dva závody. Prokop s Hänninenem ještě tři.

V okolí města Trieru, v kraji moselského vína, se tedy rozhoří další bitva. Jestli chce český pilot dál živit sen o mistru světa, musí svého rivala porazit. A k tomu vyhrát. „Naší největší devízou budou zkušenosti s tamními tratěmi,“ říká Martin Prokop. „Povrch a charakter německých rychlostních zkoušek je velmi specifický a proměnlivý. Jsou pasáže, ve kterých je i přes sebedokonalejší rozpis každý průjezd v předchozích ročnících vítaným bonusem navíc,“ tvrdí.

„Tím náš výčet objektivních výhod bohužel nejspíš končí. Pokud tedy nechceme započítat i neměřitelné veličiny jako je odhodlání mé i týmu, pečlivě naočkovaná bojovnost a předloktí vypracovaná z tréninku na závodní motokáře. Nepodcenil jsem ani aklimatizaci na jazykové prostředí a spojil ji s posledním laděním kondice v kopcích nad Zell am See, zpestřeným krátkou návštěvu tamního „Dorffestu“. Dával jsem pozor jako v hudebce a v halekání aktuálních německojazyčných odrhovaček bych měl být rozhodně favoritem,“ snaží se situaci odlehčit český reprezentant.

„Musím. Připouštět si přespříliš skutečnost, že musíme jet nesmírně rychle, ale na druhou stranu tak, abychom nějakou fatální chybou neudělali díru do týmového rozpočtu – to by byla cesta do křeče, kterou si nemůžu dovolit,“ dodává jezdec Czech Ford National Teamu.

Martin Prokop s Janem Tománkem se pustí do boje na první rychlostní zkoušce v pátek po desáté hodině dopoledne.