Na domácí trati se prosadili domácí favorité. Takový byl premiérový závod mezinárodního mistrovství České republiky v autokrosu. Nejsilnější divizi Super buggy nikomu nedal šanci Petr Bartoš, v divizi Bugy 1 600 byl nejrychlejší Marek Sekanina.

„Už žádný neuvážený kroky. Barča musí prostě být červená,“ prohlásil před sezonou Petr Bartoš, mladoboleslavský jezdec, který hájí barvy humpoleckého klubu AMK Zálesí.

Návrat ke klasice mu šel v sobotu i včera k duhu a dojel si pro první letošní vítězství v nejprestižnější divizi Super buggy. „Věděl jsem, co mám jet i jak mám jet. Bylo jasné, že pokud mě nezklame technika a neudělám nějakou velkou jezdeckou chybu, tak to pro mě dopadne výborně,“ radoval se v cíli.

Ve finále ho však pořádně potrápil Tomáš Pospíšilík, pro něhož to byla v nejsilnější třídě premiéra. „Musím uznat, že druhou polovinu závodu jsem jel defenzivně. Přispěla ale k tomu mokrá trať. Moje auto je těžší, a v zatáčkách má tak větší odstředivou sílu,“ pokračoval Bartoš.

Také o třetí místo byl velký boj. Roman Keřka však využil své nepřeberné zkušenosti a zelený věnec před dalším mazákem Vladislavem Štětinou udržel.

Po několikaleté pauze se vrátil k volantu bohdalovský autokrosař Aleš Křesťan, jenže na startu finále mu zhasl motor, a tak nakonec musel vzít zavděk devátým místem. „Nevím, co se stalo. Musíme to zjistit. V každém případě to byl příjemný návrat. Auto jinak fungovalo dobře a i já jsem cítil, že jízdu po jízdě se lepším.“

Další závodník s vysočinskými kořeny, humpolecký Jan Smrž, skončil šestý.

Také v Buggy 1 600 připadlo vítězství pořadatelskému klubu. Pro AMK Zálesí ho vybojoval Marek Sekanina. „Až na pár detailů bylo všechno tak, jak má být,“ usmíval se talentovaný mladík po závodě, který ovlivnily karamboly.

Drama bylo k vidění i v divizi D6, kde závodníkům ztížilo situaci několik odstavených vozů. Pro cenné vítězství si dojel Miroslav Bodanský.