Několikaletá pauza byla znát, jeho nadupané Audi RS4 s ním na trati chvílemi pořádně cvičilo. Bohdalovský autokrosař Aleš Křesťan však koně pod kapotou v Humpolci zkrotil a díky devátému místu si připsal osm mistrovských bodů.

„Pro mě je nejdůležitější se co nejdříve sžít s autem a dojíždět závody. Každý bod je cenný,“ vytyčil si Křesťan úkoly na prahu rozbíhající se sezony.

Obnovenou premiéru máte za sebou. Jaká byla?
Určitě dobrá. Závody se nám hodně líbily, ale musím přiznat, že i když jsme z autokrosového dění nevypadli, tak přestávka byla dlouhá a byla znát. Musím si na auto zvykat.

Jak auto fungovalo?
Auto jelo super, motor drží parádně. Škoda je jen, že mi na startu finále zhasl, musíme zjistit proč.

Bylo pro vás složité rozhodnout se, jaký motor pro letošní rok zvolit?
Je pravda, že jsme o tom dlouho uvažovali. Nakonec jsme došli k názoru, že se přikloníme k vyzkoušenému modelu atmosférických osmiválců Audi. Přípravu a nutné úpravy si vzal na starost můj bratr Lubomír a odvedl skvělou práci.

V Humpolci o víkendu nebylo zrovna počasí, které by přálo motorismu, potažmo autokrosu. Bylo těžké se s tím vypořádat po dlouhé pauze?
Počasí bylo trochu problém. Kvůli mrholení jsem měl před očima mlhu, což samozřejmě ztěžuje orientaci. Pořadatelům ale musím vyseknout poklonu, protože trať byla připravená skvěle. Bavil jsem se o tom i s ostatními a byli stejného názoru.

Přestože jste delší dobu nezávodil, kolotoč autokrosu dobře znáte. I areály, ve kterých se jezdí. Druhý závod mistrovství republiky se však pojede na konci dubnu v Rakousku. Co tomu říkáte?
Tam jsem ještě nejel, Nordring ve Fuglau neznám. Moc velkým příznivcem této novinky ale nejsem. Myslím si, že u nás v Čechách máme lepší tratě a kvalitní závody umíme zorganizovat. Takže s tím moc nesouhlasím.

Když už jsme u areálů, je nějaký v Čechách, který máte obzvláště rád a který z nich, jak se říká, vám nevoní?
Já takhle moc nepřemýšlím. Nemyslím si, že je v seriálu vyloženě nějaká špatná trať. Je pravda, že mi úplně nevyhovuje Dolní Bousov, ale když se moc nepráší, tak je to tam také v pohodě. Mně se líbí areál v Poříčí nad Sázavou a samozřejmě mám rád o domácí trať v Humpolci. O Nové Pace ani snad nemusím hovořit. Proti kalendáři až na to Rakousko nic nemám, trochu mě jen mrzí, že se letos nepojede v Přibicích.

Stanovil jste si nějaké cíle před sezonou?
Pro mě bude nejdůležitější se co nejrychleji sžít s autem. Cítil jsem, že jízda od jízdy se to zlepšuje a z toho mám dobrý pocit. Byl bych rád, kdyby drželo auto, to by mohla sezona dopadnout dobře. Pro mě totiž bude nejdůležitější dojet co nejvíce závodů a pravidelně tak bodovat.