Dva starty v nové sezoně, po každé rozdílná nálada. Zatímco s letošní premiérou v Monte Carlu panovalo zklamání, ledová Švédská rallye dokázala zahnat chmury. Osmé místo sice zdaleka není nejlepším výsledkem Martina Prokopa v seriálu mistrovství světa, spokojenost je však hlavně se ztrátou na vítěze.

„Jsem spokojen s rychlostí, kterou jsme tento víkend předvedli. Udělali jsme několik chyb, ale po zklamání v Monte Carlu je to pro nás dobrá motivace," pochvaloval si jihlavský pilot.

Švédsko se tentokrát pro závodníky připravilo tu nejbáječnější scenérii, jakou může nabídnout. Ledový podklad, vysoké sněhové bariéry, o které se může auto „opřít", a tím i tak skvělou zimní atmosféru. To zřejmě v dobrém slova smyslu poznamenalo náladu Martina Prokopa, který od úvodu závodu držel krok s těmi nejlepšími.

V průběhu prvního dne jezdil na sedmé pozici s nepatrnou ztrátou na pátou příčku. V tom druhém ostrém dni pak doplatil na neukázněné diváky.

„Byl to pro nás spíše úspěšný den, jeden z těch nejlepších, co jsem tu zajel. Ztráta byla minimální a byla výborná. Odpoledne jsme měli problém s neukázněnými diváky, lekl jsem se, když jeden přebíhal přes cestu a auto jsem hodně zabrzdil a zničil jsem si tím převodovku. Odpoledne jsem tím dost ztrácel, soupeři nás tím dotáhli a byli jsme všichni hrozně blízko," litoval nepříjemné situace.

Také ve třetí etapě držel zpočátku dobré tempo, vinou neotáčivosti jeho fiesty však v závěru ztrácel. Přesto se zdálo, že šesté místo udrží. Jenže…

„V poslední etapě jsme neměli dobrý start, nejeli jsme v dobrém tempu a čas byl špatný. Dostali jsme se pod tlak a výsledkem toho byla chyba a výlet mimo trať. „Vylétli jsme ven v hrozný rychlosti, vůbec nechápu, jak jsme se dostali zpět na trať," ušklíbne si při vzpomínce na dramatický okamžik.

V závěrečné powerstage však výborné osmé místo udržel a oproti Monte Carlu si o jednu příčku polepšil. Výkon však byl diametrálně jiný, ztráta na vítězného Francouze Ogiera poloviční.

Dalším závodem, který na českou posádku bude čekat, je Mexická rallye. Ta se jede na začátku března na šotolině, což je povrch, který Martinu Prokopovi svědčí čím dál tím více.