A čtvrtý podnik seriálu láká na známá jména. Tím největším tahákem bude start předního českého jezdce Tomáše Engeho. Ze startovní rampy sjede se svým navigátorem Michalem Ernstem s číslem 11. Závod absolvují s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG, což je novinka. Je totiž poháněný alternativním palivem, stlačeným zemním plynem.

„Před Horáckou rallye jsme zkoušeli optimální nastavení vozu, tlumičů, pružin a stabilizátorů. Testovali jsme různé varianty map motorů i středního diferenciálu. Testy hodnotím velice kladně, takže se do Třebíče moc těšíme. Věřím, že uděláme další krok v našem vývojovém programu,“ vzkázal Tomáš Enge.

„V Třebíči nebude tolik místních specialistů, navíc se pojede na nových tratích. Myslím, že můžeme skončit hodně vysoko,“ dodává navigátor Michal Ernst.

Přes nesporné Engeho kvality, které potvrzuje v seriálu vytrvalostních závodů sportovních automobilů v továrním týmu Aston Martin, je třeba hledat favority někde jinde.

V kvalitním startovním poli nechybí úřadující mistr republiky a vedoucí jezdec průběžného pořadí Josef Peták (Peugeot S2000), který by měl svádět souboj s vítězem dvou ze tří letošních podniků (Rallye Lužické hory a Rallye Vysočina) Pavlem Orságem (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Otazník visí nad ambicemi otrokovického závodníka Pavla Valouška (Mitsubishi Lancer Evo IX), pro kterého bude letošní ročník Horácké rallye premiérou. „Mým cílem je dostat se v průběžném pořadí na třetí místo, nebo aspoň zminimalizovat na něj ztrátu,“ prohlásil na tiskové konferenci.

Velké želízko v ohni bude mít i Vysočina. Po dvouleté odmlce se do závodu vrací okříšský jezdec David Komárek. Bude jedním ze čtyř jezdců s vozem specifikace WRC (zbývajícími jsou Jan Štěpánek, slovenský bavič Igor Drotár a Karel Trněný. Poslední zmiňovaný pojede se Škodou Fabia, ostatní s octavií).

„Věřím, že si dobře zazávodíme. Moc se na soutěž těšíme,“ tvrdí Komárek.

Celkem je přihlášeno 95 posádek, pět jich museli pořadatelé z AK Dukovany kvůli pozdní přihlášce odmítnout. „V každém případě nás počet přihlášených mile překvapil,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel Horácké rallye Miloš Morávek.

Hlavním mottem pořadatelů je bezpečnost, mementem je loňská tragédie, kdy o život přišla nadějná posádka Miroslav Levora – Pavla Třebínová.

„Proto jsme zařadili nové úseky v okolí Třeště. Jsou velmi technické. Pečlivě jsme vybírali i divácké zóny. Chystáme se i nenásilnou formou uctít památku Mirka Levory a Pavly Třebínové,“ dodává Morávek.

Na závodníky čeká deset rychlostních zkoušek na pěti rychlostních testech o úhrnné délce 76 km. Dvě z nich se uskuteční na Třebíčsku, jedna u Brtnice a dvě na Třešťsku. Servisní prostory budou na zemědělském letišti v Komárovicích. Start závodu je v 9.00 v Třebíči na Karlově náměstí, kde by měl být před šestou hodinou večerní znám i vítěz.