Prokop se svým Fordem Raptor zvládl nad očekávání dobře zrádné písečné duny v Peru i uplakaný „očistec“ v Bolívii. Jenže po příjezdu do Argentiny se mu na paty začala lepit smůla. „V úterý jsme se jen díky pomoci Tomáše Ouředníčka z týmu South Racing dostali ke svým mechanikům, aby na našem Fordu Raptor F-150 vyměnili nefunkční alternátor a ve středu kvůli porouchané spojce jsme málem uvízli v těžkém terénu,“ ušklíbne si při vzpomínce Prokop.

Pak už popisuje nesnáze 11. etapy: „Mezi jezdci obávaná etapa Fiambala byla snad ještě horší, než se o ní vypráví. Trať byla kombinací trialu v řečištích mezi velkými kameny a nekonečných pískových úseků a dun. Nám se krátce po startu rozbila spojka. Pedál se propadl na podlahu a nebylo možné zastavit nebo si pomoci přeřazením při jízdě v těžkém písku. To znamenalo, že jsem musel jet extrémně opatrně a s rozvahou, přesto jsme se dopustili dvou zaváhání.“

V tom prvním případě se již obával, že pro něj Dakar skončil. „Nezvládl jsem výjezd na velikou dunu, což by nebyl problém, ale když jsem točil dolů, potřeboval jsem spojku, abych

Zařadil jedničku a pomohl si výkonem obrátit auto zpět dolů. Ale bez ní tam zůstala dvojka, výkon okamžitě klesl a zůstali jsme v té nejhorší poloze. Naštěstí tam jako zázrakem byla skupinka místních motorkářů, kteří nám pomohli. Při druhém zapadnutí Naštěstí jsme byli už

nakloněni z duny dolů, takže jsme asi za patnáct minut pokračovali,“ uvedl Prokop. „Stejně jako po úterní nevydařené etapě jsme smutní z velké ztráty, ale nakonec jsme rádi, že v závodě vůbec pokračujeme,“ dodal po 11 etapách osmý jezdec průběžného pořadí.

Fiambalá hodně potrápila i Tomáše Ouředníka. „Vstávali jsme brzy ráno a zjistili, že auto není připravené a mechanici na něm stále pracují. Dokonce to chvíli vypadalo, že nebudeme moci odstartovat, ale nakonec se podařilo auto nachystat právě včas na start. V průběhu rychlostky jsme v dunách zapadli, motor se zastavil, a dokonce přestal fungovat i startér. Nakonec nás jiné auto roztáhlo, a podařilo se nám nastartovat, ale ztratili jsme dost času. Potom jsme se rozhodli jet maximálně opatrně a ‚netlačit na pilu‘. Kdybychom se tak nerozhodli, mohli jsme mít možná ještě rychlejší čas,“ uvedl Ouředníček.