Dnes večer o půl deváté u Korintského průplavu odstartuje slavná Akropolis rallye, šestý díl šampionátu. Česká posádka Martin Prokop – Jan Tománek bude opět u toho, do soutěže vyrazí s číslem 33 na kapotě svého Mitsubishi Lancer Evo IX.

„Ambice máme určitě vysoké. Vzhledem k tomu, že jsme ztratili Argentinu (diskvalifikace – pozn. autora), nezbývá nám nic jiného než od začátku bojovat.

Na nějakou taktiku tady nebude prostor. Ale těžko říci, kam až si troufám. Ale když jsme mezi produkčními soupeři odváděli náš standard, vždy se dalo bojovat o čelo. Pod Akropolí se o to rovněž pokusíme,“ naznačil Martin Prokop.

Jihlavský pilot má největší obavy z vysokých teplot, které poslední dobou Peloponés sužují.

„Bez klimatizace se tady vůbec nedá jít ven, natož nějak fungovat. Vůbec nedokáži odhadnout, co to může dělat s námi a samozřejmě se závodními auty. Očekávám, že bude problém s výdrží motorů, na což zřejmě budeme muset na dlouhých vložkách brát ohled. Letošní termín Akropolis je absolutně nevhodný. Už na Sardinii bylo počasí nesnesitelné, tady je to ještě horší. Dokonce bych řekl brutální,“ tvrdí šestadvacetiletý jihlavský jezdec.

Naopak je nadmíru spokojený s výběrem tratí. „Trénovali jsme sobotní a nedělní úseky a byl jsem mile překvapen jejich stavem. Samozřejmě se jedná o pěkné testy, spíše rychlejšího charakteru, ale opravdu upravené, s tvrdým podkladem. Tím nechci nikterak snižovat náročnost tratě, ale pevně věřím, že tento fakt může přinést pěkné svezení. Že už to nebude stále jen o tom, vyhýbat se volným kamenům.“

Akropolis rallye se totiž proti loňskému centru dočkala zásadních změn. Pořadatelé opustili po třech letech řeckou metropoli Atény a centrum soutěže posunuli asi 80 km západně do lázeňského města Loutraki. Také tratě budou úplně jiné, pouze jediný úsek zůstal beze změny.

„Posun tratí do oblasti Korintu soutěži jednoznačně prospěl. Kvalitou šla nahoru. Svou roli v tom hraje i pokračování trendu jednoho průjezdu vybraných testů. Proto doufám, že po stránce trati nebudu mít s Řeckem takový problém,“ věří Prokop.

Celkem na posádky čeká 17 zkoušek (371,02 km – trať celkem 1208,18 km). Páteční část soutěže se odehraje podél Korintu, na známých úsecích
Livadia či Itea. Právě v Itei bude umístěna přechodná servisní zóna. Druhá etapa se odehraje na Peloponésu, Akropolis tam zavítá poprvé od roku 1991.

A závěr soutěže obstarají testy v kopcích východně od Loutraki, včetně dvou průjezdů 33 km dlouhé vložky Aghii Theodori.