Tvrdí to alespoň Miroslav Černošek, majitel agentury Česká sportovní, která Krpálka zastupuje od roku 2014. Jde prý o úspěch srovnatelný s triumfem desetibojaře Romana Šebrleho na olympijských hrách 2004 a s vítězstvím tenistky Petry Kvitové ve Wimbledonu.

„To, že je jediným olympijským vítězem, mu pochopitelně pomohlo, nyní je nejpopulárnějším a nejžádanějším sportovcem v Česku," řekl ČTK Černošek, který se rozhodl Krpálka zařadit do svého StarTeamu v roce 2014 těsně předtím, než vyhrál mistrovství světa. „Byla to skvělá volba, stal se mistrem světa a olympijským vítězem. Pro každou marketingovou agenturu je úřadující olympijský vítěz svatým grálem. Zlato Lukáše si dovolím přirovnat k olympijskému vítězství Romana Šebrleho v Aténách či triumfu Petry Kvitové ve Wimbledonu," dodal.

Za zlatou medaili získá Krpálek od ČOV odměnu 1,75 milionu korun, ještě více však může získat na marketingových smlouvách. „Teprve teď probíhají klíčová jednání, ale řádově lze konstatovat, že hodnota medaile jsou jednotky milionů korun," tvrdí Černošek, který je prý už blízko prvním dohodám.

„My sami vedeme několik velmi seriózních jednání, která jsou poměrně daleko. Vedle toho se ozývají zájemci s více či méně kvalifikovanými a znalými poptávkami. Je jasné, že olympijský vítěz nebude účinkovat v jednorázové celostátní produktové reklamě za sto tisíc korun. Jednou z našich priorit jsou dlouhodobé kontrakty," řekl Černošek.

Vedle samotného sportovního úspěchu může Krpálkovi pomoci lépe se „prodat" i to, jak během her vystupoval jako osobnost. „V případě Lukáše vyšel dokonalý mix, kterému snad nechybí vůbec nic. Vlajkonoš, rok ženatý, čerstvý otec, slib mrtvému kamarádovi… A k tomu suverénní vítězství. Nešlo by to naplánovat lépe. Protože toto se plánovat nedá, navíc nejsem příznivcem umělých marketingových produktů, je to o to cennější," uvedl.

Na druhou stranu upozornil, že je třeba současnou popularitu maximálně využít, jelikož Krpálek na rozdíl například od tenistů nemá příliš šanci popularitu stabilně přiživovat. „Nic netrvá věčně a olympijské hry, které ho posunuly mezi největší sportovní osobnosti země, budou opět až za čtyři roky. Třeba tenisté mají podobných příležitostí, aby se probojovali na titulní stránky novin, až šest do roka, když ke grandslamům připočtu finále Davis Cupu či Fed Cupu a Turnaj mistrů," připomněl Černošek.