Na trh se hra dostane už 9. listopadu tohoto roku a hru si půjde předobjednat od 15. července. Na pokračování ságy zasazené do prostředí severské mytologie jsme museli čekat 4 roky. Předešlý díl nazvaný pouze God of War se stal jednou z nejúspěšnějších her všech dob a k srpnu minulého roku se prodalo více než 19.5 miliónů jejich kopií. Zároveň je série God of War exkluzivně pouze pro herní konzole Playstation a se sérií The Last of Us se jedná o jeden z největších taháků společnosti Sony.

Ragnarök měl vyjít už minulý rok, ale spuštění bylo oddáleno až na rok letošní, údajně kvůli zpoždění způsobeným pandemií covidu, a proto aby hra vyšla v nejlepším možném stavu. Zároveň bylo potvrzeno, že vyjde jak na nejnovější Plastation 5, tak také na starší verzi Playstation 4. Pokud si koupíte verzi pro „čtyřku“ a následně si zakoupíte novější verzi konzole, půjde si hru za 10 dolarů upgradovat.

Zdroj: Youtube

Sudbu bohů naplní stále nevrlý Kratos a již pubertální Atreus

O skutečném příběhu hry se prozatím dá stále pouze spekulovat, na druhou stranu trailery a informace od Santa Monica Studio nám dávají poměrně jasnou představu, o co asi půjde. Konec předešlého dílu otevřel mnohé otázky, na které by Atreus rád dostal odpovědi a které Kratosovi přidělávají vrásky na už tak dost zamračeném obličeji. Do toho jim budou do cesty vstupovat bohové žádající pomstu. V minulém díle se totiž Kratos se synkem vypořádal dost nepříjemným způsobem například s Magnim a Modim, což jim jejich otec Thór rozhodně nezapomene. Podobně tomu bude také u Freyi.

Zdroj: Youtube

Jejího syna a hlavního antagonistu minulého dílu Baldura i přes matčin zákaz Kratos poslal na onen svět. Vřeteno osudu se ovšem nepřestává točit a i samotné bohy má potkat smutný konec. Právě toho se v God of War: Ragnarök pokusí Kratos s Atreem/Lokim dosáhnout a cestou budou likvidovat cokoliv jim bude stát v cestě. Kratose ovšem stále pronásleduje jeho minulost a bude se chtít za každou cenu vyhnout vlastní sudbě a válce, o které ví, že ho jednou zahubí a jeho syna nadobro změní. Těšit se můžeme zároveň na staré známé jako nejchytřejší hlavu na světě Mimira nebo trpaslíky Sindriho a Broka.

Ilustrační foto.
Nebezpečná závislost? Z počítačových her je strašák zbytečně, míní odborník

Herní mechanika bude obdobná jako v předešlém díle

Zatímco spoustu studií nyní přechází nebo bude přecházet na oblíbený Unreal Engine 5, Santa Monica Studio vyvíjející God of War se stále drží vlastního takzvaného Kinetic Enginu. I herní mechaniky tak zůstanou obdobné, přestože vývojáři slibují také přidat některé nové prvky, ty ovšem ještě neodhalili. Zatím představili pouze několik vylepšení v nastavení, jako je změna velikosti či barvy titulků, možnost zvětšení ikon nebo pomocného navigátora, který vám pomůže se zorientovat v prostorách a v mapě. Kratos bude také dále používat nám známé zbraně sekeru Leviathan a Ostří chaosu.

Zdroj: Youtube

Hra jinak podle CGI trailerů bude vypadat takřka totožně jako předešlý díl, což není žádné překvapení a není to ani nutně špatně. Prostředí God of War bylo totiž jedním z nejlepších, které u videoher kdy vzniklo, což si nemysleli pouze samotní hráči, ale také mnozí kritici. Ve své době tak za design, hudbu a mnoho dalšího hra sklidila vesměs pozitivní hodnocení a nemálo cen a nominací.