Nové autobusy budou sloužit v regionální dopravě, kterou dotuje kraj. Stát v tomto případě přispívá na nákup nových vozů. Proto byl dopravce povinen udělat výběrové řízení na základě zákona o zadávání veřejných zakázek. Obálky s nabídkami Icom otvíral v závěru ledna. Kratochvílová uvedla, že mezi výběrová kritéria patřila cena vozů a jejich vlastnosti, provozní náklady či servisní a záruční podmínky.

To, že se přihlásily jen dvě společnosti, zřejmě způsobil požadavek na motory s nejnižšími emisemi, které splňují nejpřísnější evropskou normu. Oba prodejci během výběrového řízení poskytli po jednom autobusu na testovací jízdy. Cestující mohli tyto vozy hodnotit v anketě.

Skupina firem Icom provozuje přes 800 autobusů, obě testované značky se na nich zatím podílely přibližně stejným dílem. Asi polovina novějších vozů splňuje normu Euro 3. Nové vozy budou vyhovovat normě Euro 5, která bude povinná až od roku 2009. Na 500 nových autobusů bude sloužit k obnově parku, další stovku vozů chce Icom použít k rozšíření rozsahu osobní dopravy.

Icom má majoritní podíl v ČSAD Slaný, Benešov, Jindřichův Hradec a Ústí nad Orlicí, vlastní třebíčské Trado-Bus. Seskupení ročně přepraví přes 40 milionů cestujících. Stát ročně Icomu přispívá na nákup 35 autobusů, dotace na jeden autobus se nyní bude pohybovat kolem 600.000 korun.