Vedení společnosti si pochvaluje zejména získání zakázky na novou Škodu Yeti. „Tuto zakázku u nás kompletně vyvíjíme a vyrábíme. Tím jsme se z výrobního závodu posunuli na závod, který je také schopen vyvíjet,“ vyzdvihnul pro Deník generální ředitel společnosti Petr Novotný.

AL také přistavěl novou výrobní halu. Právě kvůli tomu se rozjela v kraji náborová kampaň včetně road show, neboť vyvstala potřeba dvou stovek nových pracovníků.

„Kampaň se povedla. Evidujeme 150 zájemců,“ přiblížil Novotný.

Lidské zdroje? Stále problém

Největším problémem společnosti však je podle ředitele i nadále nedostatek kvalifikovaných lidských zdrojů.

„Nedostatek pracovní síly v technických oborech je problém celé Evropy, který se táhne více než deset let. Většina mladých lidí má zájem o humanitní obory,“ uvedl ředitel jihlavského úřadu práce Jiří Hrdlička.

Budoucnost automobilových světlometů je v tzv. LED technologii.

Foto: DENÍK/Libor Plíhal

Mluvčí úřadu Hana Málková však míní, že technické obory nejsou pro mnohé atraktivní.

„Lidé z technických oborů odcházejí a potom končí v naší evidenci nezaměstnaných. Evidujeme zejména ty, kteří v technických oborech nechtějí pracovat, protože kdyby chtěli, byli by už dávno zaměstnaní,“ uvedla.

Podle ředitele Hrdličky je východiskem zaměstnávání pracovní síly ze zahraničí. „Lidé z nových států Evropské unie jsou na podobné úrovni jako my. Zde tedy lze těžko hledat dodatečnou pracovní sílu. Je třeba podívat se za hranice unie. Tam ale nebude taková kvalita,“ zakončil.

Firma vychová novou generaci

AL se proto také zaměřil na mladou generaci, kterou si chce sám vychovat. Z toho důvodu nastartoval spolupráci se školami.

„Důležitost spolupráce se školami si uvědomujeme. Naše výrobní společnost potřebuje zaměstnávat kvalifikované pracovníky,“ míní ředitel Novotný.

Formou spolupráce může být například možnost vykonávání praxe a seznamování se s moderními trendy přímo v provozu.

Diplomové práce

Zapomínat se do budoucna nemá ani na mladé inženýry. „Připravujeme kampaň na získávání absolventů a program „trainees“. Současně u nás mohou vypracovat diplomovou práci,“ naznačil Hrdlička.

V jihlavském závodě AL vyrobí za rok přibližně osmnáct stovek zaměstnanců 5,2 milionu světlometů. To znamená, že toto množství připadne na 2,6 milionu aut.

Holding Automotive Lighting patří do první trojice hráčů na světovém trhu v oblasti výroby světlometů.