Projekt modernizace železniční trati z Kostelce do Slavonic nyní posuzují úředníci krajského odboru životního prostředí. Jde o vliv stavby na přírodu.

Vliv bude mít projekt ovšem i na trh práce. „Realizací stavby dojde k předpokládané úspoře 20 až 21 pracovních míst,“ předpokládá Kateřina Hladká ze společnosti SUDOP Praha. Je zpracovatelkou odborné studie.

Investorem akce, která by se mohla rozjet v roce 2010, je správa železniční dopravní cesty. Stavět by se mělo do roku 2012. Projekt přitom počítá se znovuzprovozněním železničního přechodu do Rakouska ve Slavonicích.

Jezdí se nejen na hřbitov do Telče

„Modernizaci trati schvaluji. Jezdím do Telče zhruba jednou za měsíc. Za dcerou nebo na hřbitov. Je to perfektní jízda,“ vylíčil jeden z cestujících vláčkem Regionova, Stanislav Kollár.

Rekonstrukci zastaralého zázemí vítá i někdejší výpravčí v Kostelci František Habr.

„Chybou je, že poklesla nákladní doprava. Dřív jezdilo třeba i pět vytížených nákladních vlaků za den. Ať už do Slavonic, Telče nebo Dačic. Dneska tudy nejezdí nic, protože se náklady vozí auty,“ připomněl muž, který pracoval jako výpravčí 42 let.

Sladit by podle něj potřebovaly i jízdní řády. Na rychlíky nenavazují vždy nějaké přípoje. „V neděli vidím, že všichni sem do Kostelce navozí vysokoškoláky auty. Ti pak jen sednou na rychlík do Budějovic,“ uvedl František Habr.

Ženy z Mysliboře by zase byly rády, kdyby po moderní trati jezdil i spoj v jedenáct hodin na Telč. „Ten spoj zrušili. Ve dvanáct hodin jsme přitom mohli po nákupu už jezdit domů,“ pokrčila rameny Zdena Peštová z Mysliboře.

Špatné koleje

„Bydlíme na špatných kolejích. Zejména spojení na Prahu je odtud po železnici dost špatné,“ poznamenala Václava Zamazalová z Dačic. Jako železničářka cestuje zdarma.