Někdejšího starostu Telče zastihli reportéři Deníku v pondělí kolem poledne přímo na nástupišti. „Osobně modernizace nenávidím,“ poznamenal Roubínek a vzpomínal na dobu, kdy kolejím vládly parní lokomotivy. Ty měl v oblibě i otec Jaroslava Roubínka. Na dráze pracovali i jeho děda a babička.

„Myslím, že trať z Kostelce do Slavonic může sloužit pro rekreaci, pro turisty. Ale lidé na Vysočině moc chuť na rekreaci nemají. Sotva se živí,“ podotkl Jaroslav Roubínek.

„Proč bychom ale měli tahat kamiony po silnicích. Náklady by se měly více přepravovat po železnici. Když je na to všechna infrastruktura hotová. Za první republiky, za války i po druhé světové válce to fungovalo,“ připomněl porevoluční starosta Telče. Myslí si, že i dnes by nákladní doprava po železnici na Telč, Dačice a Slavonice dobře fungovala.

V Rakousku jsou lokality, kde kamiony dopravují po kolejích. „Například v hornaté oblasti Vorarlberg,“ jmenoval Jaroslav Roubínek.

Lidé podle něj k železnici do Slavonic patří. „Bude automatizace, lidi se propustí. Třeba ve vlaku už ani nebude mašinfíra. To je pro mě ale nepředstavitelné. Na regionální trati bych k automatizaci nesahal,“ poznamenal senior z Telče. Pamatuje, jak vlaky jezdily do rakouské obce Fratres. Spojení zlikvidovali komunisté.