Strojírenská firma s více než padesátiletou tradicí patří k zavedeným středoevropským výrobcům dopravníkové technologie. „Více než polovina naší výroby směřuje do oblasti třídění a zpracování odpadu. Stranou ale nezůstává ani technologie pro zpracování plodin, především pak brambor, s níž máme mnohaleté zkušenosti,“ vysvětlil obchodní ředitel Bluetechu Oldřich Paclík.

Nevyrábí na sklad

V Pacově vyrobené dopravníky ale ulehčují práci lidem nejenom na starém kontinentu, ale na celém světě. Děje se tak zásluhou spolupráce s jedním z nejvýznamnějších výrobců dopravní techniky pro třískové obrábění.

Pásové dopravníky se nicméně nevyrábí „na sklad“, jedná se o čistě zakázkovou záležitost. Přitom platí pravidlo, že mezi objednávkou a dodávkou zakázky by měla uplynout co nejkratší doba. Samozřejmě se zárukou dodržení patřičné kvality.

Tohle všechno klade zvýšené nároky na efektivitu výroby. „Racionalizace firmy se datuje vlastně již od její privatizace. Zavedli jsme systém řízení, který vylučuje každého zaměstnance z nezodpovědnosti, od obchodního zástupce až po dělníka. Každý je tady důležitý, za anonymitu davu se u nás nikdo neschová,“ upozornil Paclík.

V továrně pracuje 120 lidí, z toho 80 dělníků. Vzhledem k nárazovosti zakázkové výroby pomáhají kmenovým zaměstnancům agenturní pracovníci. V Bluetechu přitom ještě před pár roky pracovalo i 145 lidí. „V předchozím všeobecně složitějším období jsme museli tento počet optimalizovat, abychom nemuseli sahat na platy či bonusy,“ doplnil obchodní ředitel, podle něhož firma počítá přibližně se 120 zaměstnanci i pro nejbližší období.

V něm by ráda přinejmenším uhájila pozici významného evropského hráče na poli subdodavatelů pásové technologie. „Také si chceme udržet nadějné portfolio zákazníků v oblasti zpracování brambor. To je naše parketa,“ plánuje šestapadesátiletý Paclík, který je na pozici ředitele Bluetechu čtyři roky.

Kořeny v estéesce

Kořeny této společnosti sahají do padesátých let minulého století. Tehdy se zrodila Strojní traktorová stanice. K výrobě a opravám zemědělských strojů se v šedesátých letech přidaly ještě pásové dopravníky.

Na tento výrobní program navázala i porevoluční společnost STS Privat, ovšem už s převahou pásové technologie nejen pro potřeby zemědělců, ale stále častěji i pro nakládání s odpadem.

Firma vystupovala nějaký čas i jako Beltech. Poté, co vyšlo najevo, že stejně se jmenuje zavedený holandský výrobce, přistoupili majitelé společnosti v roce 2004 k poslední změně názvu na Bluetech.