Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl k tomu uvedl: „Nabytí právní moci stavebního povolení je zásadním milníkem, který nás přibližuje k zahájení samotné realizace. Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celý region. Jeho dokončení výrazně zlepší plynulost dopravy a sníží dopravní zátěž v hlavním městě.“

Stavba 511, která zahrnuje úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1, je dlouho očekávanou částí okruhu, která má výrazně ulevit přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova a dalších přilehlých městských částí. Tento úsek také přispěje k lepšímu propojení dálnic D1, D11 a D10 a zlepší dopravní spojení mezi Prahou a dalšími regiony. Zároveň rozvede jak tranzitní, tak i pří­městskou dopravu po okraji metropole.

Infoleták k dostavbě Pražského okruhu D1 - Běchovice

Infoleták D0 - úsek 511 Běchovice - D1.

Veřejná zakázka za 15 miliard

ŘSD nyní vybírá zhotovitele stavby. Zahájení výstavby je plánováno na závěr letošního roku a uvedení této nové části Pražského okruhu do provozu pak v roce 2027. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 15 miliard korun bez DPH. Podle Radka Mátla bude stavba prováděna s maximálním ohledem na životní prostředí a s využitím moderních technologií, které minimalizují negativní dopady na okolí.

Trasa úseku 511 si zachovává odstup od obytných sídel tak, aby v blízkých obcích došlo k co nejmenší­mu zatížení životního prostředí. Tohoto cíle bude dosaženo realizací protihlukových opatření. Mimochodem, jen protihlukových stěn je na trase navrženo 16 o celkové délce 7 800 metrů. Součástí stavby budou také 4 mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Dále projekt počítá s výstavbou 19 mostních objektů nebo například dvou lávek pro pěší a cyklisty.

close Tunel Dubeč info Zdroj: Se svolením Ředitelství silnic a dálnic ČR zoom_in Tunel Dubeč.

Co dostavba přinese?

Dostavba Pražského okruhu je dlouhodobě podporována většinou obyvatel Prahy a Středočeského kraje, což potvrdily i nedávné průzkumy veřejného mínění. Ty ukazují, že 88 % respondentů považuje okruh za naprosto klíčový pro zlepšení dopravní situace v metropoli. Dokončení tohoto úseku tak přinese nejen zlepšení plynulosti dopravy, ale také snížení emisí a zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Zahájení výstavby této části Pražského okruhu bude znamenat další krok k naplnění dlouhodobého cíle – vybudování kompletního okruhu, který zajistí efektivní propojení celé Prahy s hlavními dálničními tahy a přispěje k rozvoji infrastruktury na úrovni, kterou si moderní evropská metropole zaslouží.