Jedenáctého ledna byl vztyčen první sloup nové haly, a nyní už začíná celá stavba získávat reálné obrysy. Zřetelný je i poměrně složitý mostní tunel, který propojí obě haly. Budou po něm jezdit balíky. „Krčkem o délce 48 metrů a šířce 8 metrů bude ve 3 patrech procházet celkem 6 pásových a válečkových dopravníků,“ popsal ředitel GLS Pavel Včela. Není divu, že letos na podzim má být v rámci příprav na hektickou vánoční sezónu hotovo.

První etapa výstavby rozšíření třídicí haly vyjde na dvanáct milionů Eur, tedy necelých 313 milionů korun. Zvýší se i počet zaměstnanců. „V první etapě bude potřeba pětatřicet až čtyřicet lidí, a to nejen na práci při třídění balíků, ale i na další posílení našeho interního call centra, které v nové budově najde rozšířené kancelářské prostory,“ uvedl Pavel Včela. Sto lidí navíc je pak finální podoba projektu, který bude pokračovat v dalších letech dle potřeb balíkového trhu.

Současná doba přeje e-shopům i dopravcům, zavřené obchody donutily zákazníky k přesunu na internet. Nárůst počtu balíčků v GLS byl loni před Vánoci více než dvojnásobný oproti roku 2019. Zásilkovna hlásila dokonce třikrát více doručených balíků na přelomu roku než o dvanáct měsíců dříve. Česká pošta pak měla v jeden moment v přepravě až milion sto osmadvacet tisíc balíků. Zesílený předvánoční provoz byl prodloužen až do konce ledna.