Šlo celkem o pět lokomotiv. Tři z nich, EffiShuntery 1000, našly své zákazníky v Itálii u železničních dopravců FNM a EVM Rail. „Počátkem příštího roku společnost FNM převezme ještě další dvě lokomotivy,“ dodal mluvčí Zdeněk Zuntych.

Dva EffiShuntery 1600 vznikly coby modernizace starších lokomotiv, nyní budou jezdit u finského dopravce Fennia Rail a v ukrajinských železárnách ArcelorMittal Krivoj Rog. „Úplné zavření ukrajinských hranic však znemožňuje zahájení školení tamního personálu v železárnách ArcelorMittal,“ řekl Zuntych.

Do jiných zemí míří pracovníci CZ Loko s negativním testem na koronavirus. Testovat se musí nechat i strojvedoucí. Podle obchodního ředitele Jana Kutálka je v současné době nejsložitější především uvedení lokomotiv do provozu, včetně zaškolení obsluhy, přímo u zákazníků.

Další komplikací pro CZ Loko jsou opožděné subdodávky komponentů, což výrobu objednaných vozidel výrazně ovlivňuje. „Každý den se rodí nové a nové problémy, související s covid-19. Jakmile se vyřeší, následující den přijdou další. Je to skutečně nesmírně frustrující,“ uzavřel Kutálek s tím, že zdraví zaměstnanců a dalších partnerů má prioritu.