Na slavnostním večeru vyhlásil generální tajemník vítěze jednotlivých kategorií. Z více než 3 600 přihlášených snímků program festivalu zahrnul 342 filmů, které soutěžily v deseti sekcích. Hlavní cenu České radosti si odnesla Apolena Rychlíková za film Hranice práce. Dokument pojednává o pracovních podmínkách v nejhůře placených zaměstnáních v tuzemsku. Celkem půl roku strávila publicistka Saša Uhlová v drůbežárně, třídírně odpadů či v nemocniční prádelně. Film, který vznikl v cyklu České televize Český žurnál, získal také letošní cenu diváků. Porotci v kategorii Česká radost udělili také dvě zvláštní ocenění. „Zaujala nás radikalita provedení, sugestivní minimalistický přístup a unikátní autenticita,“ vyzdvihl Krištof Kintera, který se vyjádřil za porotu. Ocenění získal film Poslední šichta Tomáše Hisema od režiséra Jindřicha Andrse a snímek Všechno má svůj čas filmařky Violy Ježkové.

Cenu za přínos světové kinematografii udělil ředitel festivalu Marek Hovorka německému režisérovi Marcelu Ophulsovi. „Film v jeho rukou byl příležitostí poznat sebe sama,“ vyjádřil se o Ophulsově díle Hovorka.

Kategorii zvanou Opus Bonum, kde soutěžily světové dokumenty, ovládla Zeď ruského filmaře Dmitryho Bogolubova o kultu Josifa V. Stalina. „Představte si tisíce Židů modlících se u Hitlerova hrobu. Že je to nemožné? Jak mohou lidé uctívat někoho, kdo je vraždil ve velkém? V současném Rusku lze podobnou paradoxní situaci spatřit,“ popsal své dílo Bogolubov.

Mezi moři je název další oceňované sekce, která hodnotí nejlepší dokumentární filmy ze střední a východní Evropy. Vítězství získal polský dokumentarista Piotr Stasik se svou cestopisnou koláží Opera v Polsku. Nelepším experimentálním filmem se stali Lidé lodí britské režisérky Sarah Woodové. Sekci Exprmntl.cz opanovala filmařka Lucie Navrátilová s koláží Konzerva.