Radnice v Havlíčkově Brodě usiluje o to, aby hejtmanství rozšířilo plánovanou opravu mostu, který je součástí nejvytíženější brodské křižovatky u čerpací stanice ÖMV, o výstavbu odbočovacího pruhu ve směru Lidická – Dolní a připojovacího pruhu ze směru Dolní – Masarykova. Důvod je zřejmý: Brodští chtějí ulevit křižovatce, kterou denně projede více než 30 tisíc aut.

Výstavba odbočovacího a připojovacího pruhu by znamenala rozšíření mostu a položení zhruba 300 metrů komunikací. „Financovat by ji měl podle našeho názoru kraj. Podle zákona o pozemních komunikacích se totiž větve úrovňových křižovatek přiřazují ke komunikacím nižší třídy. A podle zákona je vlastníkem příslušné silnice II. třídy kraj, na jehož území se nachází," uvedl starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl. Ten dodal, že město Havlíčkův Brod je připraveno podílet se na úpravě křižovatky, a to na objektech, které vlastní. Těmi jsou veřejné osvětlení, světelná signalizace, chodníky a další.

Schůzka v Jihlavě

Kraj Vysočina se prozatím k problematice konkrétněji  nevyjádřil. Hejtman Jiří Běhounek po jednání s představiteli města Havlíčkova Brodu, to se uskutečnilo počátkem týdne v Jihlavě,  sdělil:
„Shodli jsme se, že je nejprve nutné společně si vyjasnit majetkové vztahy k dotčeným pozemkům, právní úpravu napojení komunikací a všechny ostatní otázky tohoto typu. Teprve po té je možné hledat technická řešení stavby. Cílem naší partnerské spolupráce je zlepšení dopravní situace v centru Havlíčkova Brodu," řekl Běhounek.

Havlíčkobrodská radnice vnímá výsledky uvedeného jednání i toto prohlášení hejtmana jako pozitivní. „Vítám vůli Jiřího Běhounka jednat ve věci rozšíření zmíněné křižovatky v souvislosti s rekonstrukcí mostu, který je její nedílnou součástí. Je to příležitost, jak zlepšit dopravní situaci na nejvytíženější křižovatce ve městě. Zřízení odbočovacích pruhů určitě přivítají nejen občané Brodu, ale především řidiči, kteří jím projíždějí. Věřím, že společně s krajem najdeme i shodu v otázkách financování této velmi potřebné stavby," uzavřel Tecl.

Připomeňme, že  křižovatka u ÖMV, která je podle posledního sčítání dopravy nejvytíženější křižovatkou na Vysočině, byla částečně rozšířena již v roce 2009.