Dosud se do ní zaregistrovaly už dvě tisícovky zájemců.

„Systém eAmbulance je prospěšný, avšak není plně využitelný na všech ambulancích. To je možná škoda, ale je to tak," konstatovala mluvčí nemocnice Petra Černo. Seznam ambulancí zapojených do systému najdou pacienti na webových stránkách nemocnice.

V současné době se mohou pacienti objednat elektronicky do téměř dvaceti ambulancí. Například na dětské, na chirurgii, ale také na chemoterapii, urologii či internu. „Do konce roku by měla přibýt  kožní ambulance, u které to vidíme jako velké pozitivum," upřesnila mluvčí. Největší zájem je mezi pacienty o rehabilitační ambulanci, poradnu vývojové péče, ale také o další. Ne na všech ambulancích je podle mluvčí objednávání plně využito. Jinde zase nemocnice plánuje rozšíření objednacích hodin. Podle havlíčkobrodských zdravotníků hodně záleží na věkové skladbě pacientů. Senioři bez přístupu na internet, systém eAmbulance sotva využijí.

„Já se do systému eAmbulance zaregistruji. Aspoň to zkusím. Na vyšetření chodím jen výjimečně. Doufám, že pak nebudu sedět celé dopoledne v čekárně, ale dohodnu si ošetření na konkrétní hodinu. Časem se ukáže, jestli to mělo smysl," prozradil například Jan Matoušek z Havlíčkova Brodu.

„Do naší nemocnice se objednalo přes tento systém již 1 382 pacientů, zaregistrováno však máme kolem dvou tisíc pacientů," doplnila informace mluvčí Černo s tím, že zdravotníci, kteří si systém vyzkoušeli, si jej převážně chválí, i když samozřejmostí je, že se zavádění elektronického systému neobešlo bez problémů.

„Na některých ambulancích jsme zjistili, že nelze objednávat pacienty na určitou dobu vzhledem k personálnímu obsazení. Například na chirurgických ambulancích se nepřetržitě střídají lékaři, vždy se upřednostňují akutní pacienti, a tento fakt leckdy nebývá čekajícími pacienty akceptován. Když jsou objednáni na konkrétní čas, chtějí být ošetřeni, což je pochopitelné, avšak ne vždy možné," vysvětlila mluvčí.

Podle havlíčkobrodských zdravotníků nemá rovněž smysl objednat se elektronicky na úplně první vyšetření u specialisty.

Objednávací systém eAmbulance by měl sloužit především těm pacientům, kteří už u specialisty byli na první návštěvě osobně, znají svoje potíže a chystají se na další vyšetření. To potvrdili i pracovníci recepce, kde se pacienti mohou do eAmbulance registrovat.

Na první návštěvu jenom osobně

„Proto obvykle objednáváme pouze do ambulancí, kde je konkrétní lékař  a k němu docházejí pacienti na kontroly či ošetření, tedy, kde nedochází k ošetření akutních případů. I tak mají lékaři někdy k systému výhrady, ale snažíme se různě přizpůsobovat systém možnostem daných ambulancí," zdůraznila mluvčí.

Po první osobní návštěvě u specialisty v jeho odborné ambulanci může pacient v recepci hlavní budovy nemocnice požádat o unikátní osobní čtyřmístný PIN kód, který se automaticky stává  spolu s rodným číslem jeho přístupovou kombinací do elektronického systému objednávání.

Projekt elektronického rezervačního systému eAmbulance byl v havlíčkobrodské nemocnici zahájen už loni, a to ve spolupráci  Kraje Vysočina a Tchaiwanské státní agentury III.

Co je třeba pro ambulanci

Osobně navštívit registrační místo Nemocnice Havlíčkův Brod, které se nachází v recepci nemocnice u hlavního vchodu. S sebou vzít občanský průkaz nebo kartičku pojištěnce, registrace trvá zhruba pět minut. Přihlašovací údaje se ale nedají získat elektronickou registrací, osobní návštěva je nutná.

Zdroj: nemocnice Havlíčkův Brod