Aktuálně dělníci dokončují práce na mostě Vysočina, nejvyšším mostě na D1.

Cílem projektu bylo zejména rozšířit vozovku v obou jízdních směrech o pětasedmdesát centimetrů.

Pracovníkům firmy Metrostav Infrastructure se podařilo práce dokončit o třináct dní dříve.

Příští rok je v plánu udělat ještě novou protikorozní ochranu nosné konstrukce mostu ve směru na Brno. Protože pracovat se bude výhradně pod mostem, stavba se obejde bez zásadních dopravních omezení.

Dobrovolníci. vysázeli celkem dvaadvacet ovocných stromků.
FOTO: Mlynářskou stezku lemuje nové stromořadí. Výsadby se ujali dobrovolníci

Most Vysočina u Velkého Meziříčí tvoří jednu z technicky nejpozoruhodnějších součástí dálnice D1. S výškou přes sedmasedmdesát metrů je nejvyšším a s délkou 426 metrů druhým nejdelším mostem v modernizovaném úseku mezi Prahou a Brnem. Nosná konstrukce trámového mostu o čtyřech polích se skládá z ocelového komorového nosníku s mostovkou vážící téměř šest tisíc tun. Jde o ojedinělé řešení na celé dálnici D1.