Jak informoval tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Tesař, dodavatel stavby skutečně ukončil v závěru minulého týdne několik stavebních prací ve žďárské stanici. „Tou první byla rekonstrukce tubusu podchodu, a to jak z vnější, tak i vnitřní strany. Provedena byla konkrétně sanace konstrukcí, izolace a odvodnění. Nové jsou dále podlahy nebo obklady stěn, osvětlení a elektrorozvody," poznamenal mluvčí státní organizace Pavel Tesař.

Nově bezbariérový

Druhá aktivita pak spočívala ve vybudování bezbariérového přístupu na jednotlivá nástupiště. Nově jej zajišťují hned tři výtahy pro osoby se sníženou pohyblivostí. Opravena však byla také výstupní schodiště na druhé a třetí nástupiště.

Na zmíněné činnosti následně navázala kompletní rekonstrukce povrchu všech tří prostor pro nástup i výstup pasažérů. Upravovaly se nástupištní hrany a pokládala nová zámková dlažba. „Konec těchto prací je naplánován na čtvrtek 20. prosince 2012. Souběžně probíhala ve stanici rekonstrukce osvětlení. Celkové náklady činí téměř šedesát milionů korun," informoval ještě Pavel Tesař.

„Nový podchod se mi určitě líbí, konečně má prostor důstojný vzhled. Kvituji zejména ty informační tabule v něm, člověk se díky zařízení hned lépe orientuje. Nepochybuji ani o důležitosti výtahů, a to nejenom pro handicapované lidi, ale zároveň pro důchodce a maminky s malými dětmi v kočárku," nechala se včera slyšet Žďáranka Pavlína Matoušková.

Potěšen změnou byl Jaroslav Sochor, jenž bydlí v Tišnově, ale do práce dojíždí do Žďáru. „Ještě jsem si nestačil nový podchod dostatečně prohlédnout, na nádraží totiž vždy dorazím na poslední chvíli. Myslím ale, že každá oprava tohoto místa bude stoprocentně lepší než zchátralý a špinavý prostor, který tu byl dříve," tvrdí Sochor.

Provozovatel dráhy SŽDC zahájil přestavbu začátkem května tohoto roku, celý podchod k nástupištím byl uzavřen v červenci. Přístup na 2. a 3. peron i na nově vybudovaná výluková nástupiště byl umožněn přes úrovňový přechod na brněnské straně kolejiště. Na bezpečnost pasažérů dohlíželi zaměstnanci železnice nebo bezpečnostní agentury.