„Bohužel některé akce se do začátku zimního období, tedy od prvního listopadu zprovoznit nepodaří. Důvodů je víc. Většinou jsou to komplikace už při zadání veřejné zakázky a následné zdržení staveb. V některých případech jsou to potíže se zhotoviteli, případně problémy se zajištěním uzavírky a objízdných tras,“ vysvětlil ředitel krajských silničářů Radovan Necid. Jak doplnil, jedná se o tři akce, kde práce pokračují i v listopadu a skončí nejpozději závěrem roku. Je to silnice druhé třídy Luka nad Jihlavou. Průtah včetně mostů. Most na silnici v Arnolci a průtah Častrovem.

Prvního listopadu se řidiči vrátili na silnici I/37 mezi Ždírcem nad Doubravou a hranicemi kraje.
Konec oprav silnice u Ždírce: hotová je necelá půlka úseku, na jaře začnou znovu

Profesionální řidič Petr Fiala z Havlíčkova Brodu neskrýval roztrpčení. „Kraj mám projetý křížem krážem. Na většině staveb, co jsem viděl se jede slimáčím tempem a nejsou lidi. Dva dělníci tam hází lopatou,“ poznamenal. Neznámou zůstává i dokončení rekonstrukce mostu v Bačkovicích, kde začaly práce už loni. „Kvůli nekvalitní práci původního zhotovitele jsme museli odstoupit od smlouvy. Proto se práce na mostě pravděpodobně dokončí až v roce 2023. Dobrou zprávou pro řidiče je, že po nedokončeném mostě je možné s určitým omezením projíždět,“ dodal ředitel Necid. Většina ze sto pětatřiceti stavebních akcí krajských silničářů, je ale dokončena. Například oprava mostu ve Světlé nad Sázavou za deset milionů, či oprava křižovatky mezi Lipnicí nad Sázavou a Dolním Městem.