V současné době se do projektu zapojilo v celé republice 1924 místních podnikatelů. Na Vysočině jsou jich více než čtyři desítky. Obchodníků, farmářů, řemeslníků, podnikatelů ve službách nebo stravování. „Je to jedna z možností, jak dát o sobě vědět,“ vysvětluje Miroslav Krajcigr z Ledče nad Sázavou za společnost Akrobrab.s.r.o. Tato společnost, která se stará o lidi s mentálním a tělesným handicapem, začala provozovat kavárnu Posázavský pacific kafé. Nabízí italskou kávu, domácí dorty a zákusky formou rychlého občerstvení prostřednictvím pojízdného vozu.

„Do projektu Regiony sobě jsem se zapojil před měsícem. Dostal jsem nabídku jestli se chci zdarma zúčastnit kampaně na podporu místního podnikání, tak jsem to zkusil,“ říká výrobce podlah Ondřej Kuran z Pacova s tím, že projekt je pro něj jen jedna z možností jak dát o sobě vědět. Jeho firma má i vlastní webové stránky.

Jako jednu z možností jak dát o sobě vědět bere projekt Regiony sobě i Markéta Mokrá ze sýrárny a Biostatku v Pošné. „Do projektu se zapojil manžel, my ale máme vlastní okruh zákazníků a vlastní web, takže Regiony pro nás nejsou jediná možnost, jak oslovit zákazníky,“ upřesňuje paní Markéta.

Podle Petra Čápa výkonného ředitele Národní sítě místních akčních skupin se jedná o mladý projekt, jehož cílem je propojit lokální nabídku podnikatelů s místními konzumenty a s turisty hlavně na venkově. Nápad se zrodil v době koronavirové krize.

„Kampaní pomáháme, aby venkov byl víc odolný, soběstačný méně závislý a tím snad i více svobodný. Lokální ekonomika přednostně využívá místních zdrojů  a místních pracovních sil,“ vysvětluje Čáp. Na webu Regiony sobě (www.regionysobe.cz) si může každý zájemce vyhledat na zvláštní mapě svého podnikatele podle kraje nebo okresu. Mapa mu ukáže nejen farmáře a živnostníky v místě bydliště, ale také mu nabídne odkazy na desítky podobných firem v celé republice.Na mapě Regiomů jsou obchody, výrobny potravin, řemesla, služby, stravování a ubytování. „Cílem není jen propagovat tisíce drobných místních podnikatelů, ale vytvořit i unikátní databázi toho nejkvalitnějšího, co české regiony nabízí a co je třeba zachovat a podporovat. Web doufáme využijí nejen zákazníci z regionů, ale také miliony turistů, kteří stráví letošní léto v Česku,“ zdůraznil Čáp.

"Představme si místní ekonomiku jako vědro. Abychom vědro naplnili, potřebujeme do něj dostat vodu, neboli peníze. Když je vědro plné, ekonomika vzkvétá. Ale vědro místníl ekonomiky je plné děr, kterými peníze ekonomiku opouštějí. Jsou to peníze místních obyvatel vynaložené na zboží aslužby, které buď v místě nikdo neposkytuje, nebo o nich zákazníci nevědí," popsala systém Regiony sobě Kateřina Niklfeldová z Místní akční skupiny Havlíčkův kraj o.p.s. Jak dodalam zalepení děr a udržení

peněz v systému co nejdéle, místní ekonomiku zlepšuje a posiluje. A právě místní lidé mohou stav místní ekonomiky zlepšit Právě prožitá krizová situace nás naučila, že v některých ohledech je rozumné spoléhat se sami na sebe," zdůraznila Niklfeldová.