Nejen jí, ale ani mnohým dalším se nelíbí chystaná modernizace Vysočina areny. Pod petici zaslanou městu se podepsalo šest set šestašedesát lidí. „Mnozí si myslí, že jsme zaměřeni proti biatlonu. Není to pravda. Byla bych ale ráda, kdyby se odhlasovaly nadčasové věci. Může se stát, že tu časem po nás zbude betonový sarkofág,“ přidala se další petentka Olga Růžičková.

Novoměšťané se ptají nejen na to, jestli jsou nové stavby v areálu zapotřebí, a proč nestačí stávající montované, ale také na využívání Vysočina areny. Mnozí místní si myslí, že sportovní areál slouží převážně podnikatelským účelům sportovního klubu. S tím souvisí i kritika projíždění lyžařských tratí a údržby singletracků, nedostatek služeb pro veřejnost nebo omezené zpřístupnění areálu veřejnosti. „Všechny tyto výhrady bereme vážně. Už dříve jsme přehodnotili systém financování Vysočina areny a nepřispíváme na velké světové poháry, ale na provoz areálu pro veřejnost,“ nechal se slyšet starosta Nového Města na Moravě Michal Šmarda.

Ne všichni zastupitelé stáli na straně petentů. Mnozí z nich jsou si naopak vědomi zásluh sportovního klubu. „Já osobně bych chtěl, aby tady závody byly a budu podporovat výstavbu sportovního klubu,“ prohlásil jeden ze zastupitelů Roman Wolker.

„Mrzí mě, že se mezi lidmi vytvářejí příkopy. Já budu hlasovat pro sportovní klub. Budu dělat všechno pro to, aby se ve Vysočina areně pokračovalo,“ přidal se další ze zastupitelů Dan Sokolíček.

Město zatím celou kauzu vyřešilo šalamounsky. Zastupitelé odsouhlasili memorandum o spolupráci mezi městem, sportovním oddílem a mikroregionem o údržbě lyžařských a cyklistických tratí. Druhé memorandum se týká spolupráce města a sportovního klubu. „Je o udržitelnosti areálu, jeho multifunkčnosti, zpřístupnění veřejnosti o minimalizaci oplocení, uzavírek silnic a podobně,“ popsal Michal Šmarda, který má zároveň pro členy sportovního klubu jednu radu: „Členové sportovního klubu by měli udělat všechno proto, aby když zasedá výbor sportovního klubu, bylo před administrativní budovou zaparkováno méně luxusních limuzín a více zapíchnutých lyží,“ vzkázal Michal Šmarda.