A vždy, když bagry obsadí průtah, je jasné, že šoférům bude horko. „Co dělá? Zbláznil se?“ Tak komentoval z otevřeného okénka svého osobního vozu v úterý dopoledne jeden z řidičů počínání bílého kamionu poblíž viaduktu u vlakového nádraží.

Šofér náklaďáku, který přijel do Třebíče od Brna, se u viaduktu zarazil a začal se složitě otáčet, aby se mohl vrátit. Byl jedním z těch, kteří v první den uzavírek nerespektovali dopravní značky. Nabádají, aby se velká auta vydala na rampách u nemocnice směr doleva na Jaroměřice a zavřenému centru se vyhnula.

Místo toho bílý kamion prosvištěl kolem nemocnice i soudu, jenže v křižovatce s Nádražní už ho nepustil zákaz vjezdu a stavební stroje na frézované vozovce.

Vladimíra Valová
Kniha třebíčské autorky je nominována na cenu Magnesia Litera

To velký lesácký návěs byl odvážnější a rovnou projel zákazem skrz celý dopravní terminál kolem vlakového nádraží. „Od samého rána jsem v terénu a vidím, která místa jsou problematická. Vždy první týden velkých uzavírek si řidiči zvykají a seznamují se s objízdnými trasami. Úvodní týden zkrátka bývá nejhorší,“ komentoval úterní dění v ulicích Třebíče zdejší vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina.

Podle předpokladu se kolony tvoří v Jungmannově ulici, která převádí část aut ze zavřené Bráfovy třídy. Jungmannova je nově po dobu uzavírky hlavní silnicí ve vztahu k Husově ulici. Za běžného provozu je tomu naopak. Někteří řidiči mají problém si na změnu zvyknout.

Ve špičce se ucpává i provizorní kruhový objezd u katastrálního úřadu, kam Jungmannova ústí. Kolony se při silnějším provozu tvoří rovněž v Hrotovické, kde jsou od nynějška semafory v křížení s Březinovou ulicí. A už je neprůjezdný taky Poušov, kde se dělá nový most.

„Situaci v Třebíči monitorujeme, vyhodnotíme si ji, a pokud bude potřeba někde upravit značení, k tomuto kroku sáhneme,“ konstatovala krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Bráfova třída při loňské první etapě rekonstrukce.
Dopravní peklo začíná. Zavře se Bráfova třída i Poušov