V rámci stavby se odstraní dvě nevyhovující provizorní mostní konstrukce z roku 1986 a vymění se za trvalý mostní objekt. „Demontujeme mostní provizoria, vybouráme původní kamenné opěry a původní kamenné pilíře částečně odbouráme pod úroveň terénu. Kamenné opěry nahradí železobetonové,“ přiblížil Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic.

Opravovaný úsek měří zhruba 250 metrů. „Stavba zajistí připravenost pro navazující modernizaci průjezdu uzlem Havlíčkův Brod, a umožní tak zvýšení rychlosti. Rekonstrukce navíc most připraví na budoucí elektrifikaci trati,“ podotkl Gavenda.

Ocení ji ale i lidé žijící v blízkosti trati. „Doplňujícím pozitivním aspektem projektu je, že nově navrženou konstrukcí bude most s kolejovým ložem, tudíž dojde ke snížení hluku způsobeného železniční dopravou,“ vyzdvihl Gavenda.

Stavební práce by měly trvat zhruba deset měsíců. „Předpokládáme tedy jejich ukončení do konce roku 2021,“ upřesnil Gavenda s tím, že rekonstrukce vyjde na více než sto milionů korun.

Po tuto dobu bude na trati úplná výluka. „Nebude však potřeba náhradní autobusová doprava, protože vlaky mohou být odkloněny přes tunel,“ dodal Gavenda.