„Jsem moc rád, že už je to konečně hotové, protože ty kolony po Žďáře byly opravdu neúnosné. Odpoledne byla Chelčického ulice ucpaná až za kruháč u Kauflandu, byl problém odtud i vyjet z parkoviště, a v Jihlavské u Enpeky to nebylo o nic lepší," prohlásil Antonín Verner ze Žďáru nad Sázavou. „A až bude hotový ještě ten most v Brněnské ulici, tak se snad zase všechno vrátí do normálu," dodal řidič.

Smetanova ulice, jíž denně projede několik tisíc aut, byla s krátkou zimní přestávkou po etapách přebudovávaná už od loňského podzimu a motoristům při průjezd Žďárem citelně chyběla.

„Zkoušel jsem to od nádraží při cestě do centra vzít i po Strojírenské přes Stalingrad, případně uhnout kolem kina, ale moc jsem si nepomohl. Brodská byla ráno i odpoledne zasekaná a kolony často stály od křižovatky u domu kultury až k obchoďákům na Stalingradě," popsal Petr Staněk, další z šoférů, který několikrát denně projíždí přes Žďár.

Rekonstrukce povrchů ulice, jejímž investorem je žďárská radnice, byla zahájena v polovině května.

„Stavbu v hodnotě 12,4 milionu korun bez DPH provedla pro město akciová společnost Colas CZ a byla dokončena ve lhůtě devadesáti dnů," sdělila mluvčí žďárské radnice Nikola Adlerová.

Podle požadavků obyvatel vedení města přistoupilo k některým změnám oproti původnímu projektu. V ulici byla snížená rychlost projíždějících aut na třicet kilometrů v hodině a počítá se i s instalací měřiče rychlosti. Nedošlo však k položení tichého asfaltu, jež si tamní obyvatelé přáli.

„Takzvaný tichý asfalt, který lidé ze Smetanovy ulice požadovali, radní zastupitelům schválit nedoporučili, a to také proto, že by na něj byla jen dvouletá záruka místo pětileté," uvedl místostarosta Žďáru Josef Klement.