S dopravou souvisí například také dlouhodobě diskutované garáže mezi čtvrtí Vodojem a průmyslovkou, kde se hovořilo o možnosti propojení s ulicí Novoměstská, tudíž se majitelé garáží obávali, že o ně tímto záměrem přijdou.

„Nový územní plán vyšel vstříc majitelům garáží a zúžil se koridor předpokládané případné komunikace mezi Vodojemem a průmyslovkou tak, aby to, pokud se někdy v budoucnu město rozhodne stavbu realizovat, omezilo co nejméně majitelů nemovitostí v tom území," sdělil starosta.

Díky novému územnímu plánu bude rovněž moci připravovat další místa pro rozvoj podnikání, což starý územní plán, platící od roku 2003, v tomto ohledu neumožňoval. Zejména v souvislosti s nabídkou pozemků investorům, kteří by rádi podnikali v navazující průmyslové zóně.

„Jsme velice rádi, že se po nějakých pěti či šesti letech uzavřelo to první kolo a územní plán byl v zastupitelstvu schválen," poznamenal žďárský místostarosta Josef Klement.

Letité projednávání územního plánu spojené s postupným vypořádáním námitek dotčených osob, má za následek, že plán nemůže být stoprocentně vyhovující. „Už dnes se objevuje řada dalších problémů, které se do územního plánu vtělit nepodařilo, neděláme si iluze. Proto budeme chtít připravovat změnu plánu na podkladě koncepčních materiálů," vyjádřil se starosta.

„To znamená, že budeme chystat generel dopravy ve městě a budeme se zabývat některými územími z pohledu územních studií, abychom věděli, jaké jsou možnosti jednotlivých míst. Předpokládám, že změna by se dala naplánovat během dvou až tří let," doplnil Navrátil.

Nový územní plán Žďáru a jeho místních částí se začal projednávat v roce 2011, v roce 2013, 2014 a 2016 se uskutečnila veřejná projednávání, kde mohli lidé vznášet připomínky a námitky k navrženému řešení, s nimiž se poté bylo nutné vypořádat.